امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54849
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 29 فروردین 1396 - 10:58 | | ارسال توسط :

کاهش نرخ تورم نتایج مطلوبی در بخش های اقتصادی به دنبال خواهد داشت/نرخ بیکاری سال گذشته تغییر نکرد

به گزارش بابل نوین، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در بیست و پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار کرد: براساس اعلام مرکز آمار و بانک مرکزی و دیگر دستگاه های ذیربط نرخ تورم در سال ۹۵ به حدود ۶٫۸ درصد رسید که این امر نتایج مطلوبی در بخش های اقتصادی به دنبال خواهد داشت. […]

به گزارش بابل نوین، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در بیست و پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار کرد: براساس اعلام مرکز آمار و بانک مرکزی و دیگر دستگاه های ذیربط نرخ تورم در سال ۹۵ به حدود ۶٫۸ درصد رسید که این امر نتایج مطلوبی در بخش های اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به برخی شاخص های دیگر ادامه داد: تراز تجاری صادرات در سال ۹۵ نسبت به سال های گذشته مثبت و از میزان واردات پیشی گرفت گرچه تفاوت و فاصله چندانی ندارد ولی دستیابی به این امر و مثبت شدن میزان صادرات نسبت واردات به کشور خود نتیجه مطلوبی است.

خوانساری در این راستا بیان کرد: رشد اقتصادی یکی دیگر از شاخص هایی بود که در سال ۹۵ مثبت شد و به رقم بالای ۸ درصد رسید. این امر باعث مثبت شدن در بخش های اعم از رشد بخشهای کشاورزی، صنعت، معدن و دیگر زمینه ها شد. در بخش ساختمان این عدد همچنان با رشد منفی همراه است که امید می رود در سال پیش رو با رشد مثبت همراه شود.
رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه افزود: تولید ناخالص داخلی بعد از گذشت ۵ سال در سال ۹۵ به عدد ۵ هزار میلیارد تومان نزدیک شد، همچنین حدود ۶۱۵ هزار شغل ایجاد شد که البته به دلیل ورود نیروی کار جدید، این رقم نتوانست نرخ بیکاری را تغییر دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.