امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83178
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 17 مرداد 1397 - 10:35 | | ارسال توسط :

کاهش ۳۰ درصدی کشت ارقام پرمحصول برنج در مازندران

به گزارش بابل نوین، عزیزاله شهیدی فر رئیس اداره جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان برنج برداشت شد، گفت: کشت ارقام پرمحصول برنج به دلیل کم‌آبی ۳۰ درصد کاهش داشته است. وی هدف از خرید توافقی را تنظیم بازار بیان کرد و گفت: قیمت تضمینی برنج برای کشاورزان قابل قبول […]

به گزارش بابل نوین، عزیزاله شهیدی فر رئیس اداره جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۸۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان برنج برداشت شد، گفت: کشت ارقام پرمحصول برنج به دلیل کم‌آبی ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی هدف از خرید توافقی را تنظیم بازار بیان کرد و گفت: قیمت تضمینی برنج برای کشاورزان قابل قبول است و اعلام این قیمت در راستای حمایت از کشاورزان برنجکار شمالی است.

شهیدی فر با اشاره به اینکه دولت قیمت مناسبی را برای خرید توافقی برنج مشخص کرده است، افزود: در حال حاضر قیمت برنج در بازار متعادل است و در پنج مرکز استان خرید توافقی انجام می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مازندرانگفت: شهرستان‌های آمل، فریدونکنار، بابل، ساری و نکا مراکز خرید توافقی برنج با قیمت تضمینی درنظرگرفته شده است که خرید برنج از کشاورزان از ۱۳ مردادماه آغاز شده است.

وی افزود: با آغاز خرید توافقی برنج بازار این محصول از حالت رکود خارج شد و شاهد رونق بازار می‌شود.

شهیدی فر با بیان اینکه واردات برنج از اول مرداد تا اول آذر ممنوع است گفت: بهای خرید برنج در اسرع وقت به حساب کشاورزان استان واریز می‌شود.

رئیس اداره جهادکشاورزی مازندران بیان اینکه ۹۵ درصد برداشت‌ها مکانیزه انجام شده است افزود: پیش بینی می‌شود ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج از اراضی استان برداشت شود.

امسال ۲۱۳ هزار و ۴۲۵ هکتار از شالیزار‌های استان برنج کشت شد که ۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار به صورت مکانیزه و ۱۶۲ هزار و ۸۶۵ هکتار دیگر به صورت سنتی نشاکاری شد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.