امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 68737
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 06 آبان 1396 - 18:35 | | ارسال توسط :

کد رهگیری، تضمینی برای امنیت معاملات مسکن نیست

به گزارش بابل نوین، عباس شوکتی کارشناس مسکن اظهار کرد: کد رهگیری با هدف کاهش تخلفات و فروش مسکن و املاک به چند نفر در معاملات اجباری شد، اما پس از اینکه نتوانست تغییری در وضعیت ایجاد کند، با رای دیوان عدالت اداری لغو شد. وی با بیان اینکه امروز کد رهگیری را هیچکدام از نهاد‌های […]

به گزارش بابل نوین، عباس شوکتی کارشناس مسکن اظهار کرد: کد رهگیری با هدف کاهش تخلفات و فروش مسکن و املاک به چند نفر در معاملات اجباری شد، اما پس از اینکه نتوانست تغییری در وضعیت ایجاد کند، با رای دیوان عدالت اداری لغو شد.

وی با بیان اینکه امروز کد رهگیری را هیچکدام از نهاد‌های مسوول و محاکم قضایی قبول ندارند، افزود: برخی خواستار این هستند که جلوتر از قانون حرکت کنند و مشاوران املاک تنها مبلغی را برای اخذ این کد پرداخت می‌کنند، اما در عمل این اتفاق نتوانسته تضمین کننده امنیت معاملات باشد.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه هم اکنون امکان اخذ چند کد رهگیری با یک پلاک ثبتی با اسامی متفاوت امکان پذیر است، گفت: در شرایطی که کد رهگیری هزینه‌های زیادی را به املاکی‌ها تحمیل می‌کند، این روز‌ها هم زمزمه‌های افزایش تعرفه‌ها به گوش می‌رسد.

شوکتی تصریح کرد: به طور قطع چنانچه این فرآیند منجر به کاهش تخلفات می‌شد، باید ادامه پیدا می‌کرد، اما در شرایط حاضر ادامه این روند درست نیست.

گفتنی است؛ طرح کد رهگیری معاملات مسکن برای خرید و فروش ملک از ابتدای دولت دهم با دستور رییس جمهوری وقت به صورت ویژه پیگیری شد، اما در تاریخ ۹۳/۸/۱۱ هیات عمومی دیوان عدالت اداری اخذ کد رهگیری در معاملات مسکن را اختیاری اعلام کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.