امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 87436
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار بابل, اقتصادی, سخن سردبیر, علم و سلامت, گزارش تاریخ انتشار : 12 اسفند 1398 - 18:55 | | ارسال توسط :

کرونا و خسارت فعالان اقتصادی در بابل

برگزاری هفتمین نمایشگاه ملی گل‌وگیاه بابل آن هم در شرایطی که مردم برای پیشگیری از بیماری کرونا و حفظ سلامتی خود این روزها کمتر از خانه خارج می‌شوند و علی‌رغم نارضایتی و درخواست غرفه‌داران سوال بزرگی را برای شهروندان به وجود آورد.
کرونا و خسارت فعالان اقتصادی در بابل

 

به گزارش بابل نوین، با انتشار خبر شیوع کرونا در ایران، شهروندان بابلی زمزمه‌هایی پیرامون ابتلای چند مورد در این شهرستان شنیدند.

مسئولان پزشکی شهر در این خصوص ورود و مردم را به آرامش دعوت کردند.تدابیر بهداشتی که همزمان در سراسر کشور اجرا شد نیز نگرانی شهروندان را کمی کاست.

اما در زمانی که مدارس، دانشگاه‌ها، بسیاری از اماکن عمومی، فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی و حتی نمازجمعه در اکثر شهرها برای کنترل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد خبر افتتاح هفتمین نمایشگاه ملی گل‌وگیاه بابل تعجب مردم را به همراه داشت.

نمایشگاه ملی گل و گیاه بابل هرسال پیش از نوروز برگزار و با استقبال خوب مردم روبرو شد اما در این روزها که بر حضور کمتر مردم در اماکن عمومی تاکید می‌شود، نمایشگاه گل‌وگیاه بابل با بیش از ۱۰۰ غرفه و تولیدکنندگانی از استان‌های مختلف کشور، روزهای خلوتی داشت تا جایی که برخی از غرفه‌داران پیش از پایان نمایشگاه، غرفه‌ها را تخلیه کردند.

کانی از غرفه‌داران این نمایشگاه اظهار کرد: دومین سالی‌است که در نمایشگاه هستم و امسال برای تهیه غرفه از ۴۵ روز پیش اقدام کردم زیرا از این نمایشگاه همیشه استقابل خوبی می‌شد و نه تنها در استان حتی در کشور بسیار برجسته است اما امسال متاسفانه استقبال خوبی را شاهد ندیدیم.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا و تاکید بر مردم که کمتر از خانه خارج شوند و علاوه بر آن تبلیغات کم درباره جشنواره نسبت به سال قبل باعث شد استقبال خیلی بد باشد و باتوجه به نامه‌هایی که شنیدیم از برخی ارگان‌ها زده شد به تعطیلی نمایشگاه دستور دادند اما به هر دلیلی نمایشگاه ادامه پیدا کرد و وعده‌هایی به ما دادند که خسارت غرفه‌داران جبران شود اما این وعده هم مانند دیگر وعده‌ها معلوم نیست محقق شود یا نه!

کانی گفت: شرایطی که به وجود آمد برای کل کشور است اما ما انتظار داشتیم تا نمایشگاه تعطیل شود و در زمان بهتری با استقبال بیشتری برگزار شود اما نشد و   مسئولان جواب قانع‌کننده‌ای هم ندادند، امیدواریم اقدامی برای جبران خسارت غرفه‌داران انجام شودچون همه ما هزینه‌هایی کردیم و هم اینکه اعتبار نمایشگاه نباید زیرسوال برود، نباید این‌طور باشد که اشخاصی با زور و تکیه بر قدرتشان برگزاری یا عدم برگزاری را انتخاب کنند و فقط منافع شخص و گروهی تامین شود.

 غرفه‌دار دیگر حاضر در این نمایشگاه بیان کرد: امسال برعکس سال‌های قبل که برای اجاره غرفه  درصدی از مبلغ نمایشگاه پرداخت می‌کردیم و بقیه در ایام نمایشگاه پرداخت می‌شد چون گفتند متقاضی زیاد است و اگر مبلغ واریز نشود اسم شما حذف می‌شود، تمام مبلغ نمایشگاه یک ماه و نیم قبل از ما گرفته شد.

وی افزود: وقتی تب و تاب این بیماری بالا گرفت، خواهان لغو نمایشگاه و پرداخت خسارت یا پول اجاره شدیم که طی تجمعی که داشتیم مسولان نمایشگاه از ما خواستند که مکتوب درخواست خودمان را اطلاع بدهیم، ۸۰درصد غرفه‌داران درخواست لغو نمایشگاه رو داشتند اما در حالی که شورای تامین نامه پلمپ نمایشگاه را داشت، در بازدید شهردار و دادستان تصمیم بر آن شد تا به درخواست عده بسیار کمی از غرفه‌داران برای ادامه، نمایشگاه تعطیل نشود.

این پرورش‌دهنده کاکتوس ادامه داد: ادامه نمایشگاه درست نبود هم برای غرفه‌داران  و هم مردم، تقاضا کردیم حداقل اجاره را برگردانند که شهردار محترم گفتند امکان چنین چیزی نیست که بنده بخاطر سلامتی خودم و خانواده‌ام وسط نماشگاه انصراف دادم اما بعضی از دوستان نوپا بودند و چون بازار گل و گیاه در  شب عید و اسفند ماه است مجبور بودند بمانند.

وی در پایان گفت: شغل ما مانند  کشاورزان است که یک سال زحمت می‌کشیم تا آخر سال به نتیجه مطلوبمان برسیم، ما از مسئولان برگزاری کمال تقدیر و تشکر را  داریم و در کنارشان هستیم چون چندین سال همکاری داشتیم و راضی بودیم ولی امسال بخاطر این اتفاقاتی که افتاد و کل دنیارا درگیر کرد، مسائل جور دیگر رقم خورد. ما از عزیزانی که تصمیم‌گیرنده هستند تقاضا داریم تا به فکر دوستانی که تمام امیدشان به این نمایشگاه بوده باشند و یه فکری به حال ما بکنند.

برگزاری هفتمین نمایشگاه ملی گل‌وگیاه بابل آن هم در شرایطی که مردم برای پیشگیری  از بیماری کرونا و حفظ سلامتی خود این روزها کمتر از خانه خارج می‌شوند و علی‌رغم نارضایتی و درخواست غرفه‌داران سوال بزرگی را برای شهروندان به وجود آورد.

سوال‌هایی مانند اینکه آیا امکان تغییر زمان نمایشگاه تا کنترل و تسلط بر شیوع ویروس کرونا در کشور نبود تا این نارضایتی را منجر نشود؟ مگر چه تفاوتی بین این نمایشگاه، غرفه‌داران و شهروندانی که حق بازدید از آن را داشتند با سایر نمایشگاه‌های سطح استان و کشور وجود داشت؟

 

تهیه و تنظیم خبر: سمانه صالح‌طبری

نویسنده : سمانه صالح‌طبری | منبع خبر : بابل نوین
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.