امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 87432
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, انتخابات, سیاسی تاریخ انتشار : 01 اسفند 1398 - 15:57 | | ارسال توسط :

انتخابات عرصه تجلی نظارت و مشارکت/ دستگاه نظارتی باید کشور را از فساد بیمه کند

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران گفت: وجود دستگاه‌های نظارتی قوی می‌تواند کشور را از نظر فساد و انحراف بیمه کند، نظارت بر انتخابات نیز از آن جهت که یک عقبه ورود به بدنه نظام برشمرده می‌شود، بسیار مهم است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران در جمع اعضای شورای نظارت بابل اظهار کرد: دهه فجر را پشت سرگذاشتیم، ضمن تبریک این ایام باید به خاطر داشته باشیم بهتر از گذشته قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم.

وی افزود: انشالله در انتخابات پیش‌روی هم ملت ایران حماسه‌ای می‌آفرینند که امام زمان (عج) و دوستان شد شوند و دشمنان این کشور اندوهگین.

امام‌جمعه ساری ادامه داد: ما هم نیاز به نظر داریم و هم نیاز به نظارت، اگر خداوند و اولیا‌الله به ما نظر کنند همه چیز درست خواهد شد، اگر بر ما انسان‌ها نظارت و کمک نشود ممکن است نتوانیم مسیر الهی را طی کنیم، باید از خدا بخواهیم ما را به خودمان واگذار نکند.

این مسئول تصریح کرد: یکی از کمبودهایی که ما در جامعه خودمان احساس می‌کیم امر نظارت جدی است، وجود دستگاه‌های نظارتی قوی می‌تواند کشور را از نظر فساد و انحراف بیمه کند، نظارت بر انتخابات نیز از آن جهت که یک عقبه ورود به بدنه نظام برشمرده می‌شود، بسیار مهم است.

لائینی با تاکید بر لزوم نظارت جدی بر انتخابات یادآور شد: اگر اعضای هیات نظارت مقصر باشند و قاصر، نباید در این مجموعه باشند چون در عملکرد نماینده سهیم خواهند بود، در امر نظارت باید سه اصل مورد توجه قرار بگیرد، نخست اینکه جلوی ورود نالایقان به دستگاه گرفته شود، در مرحله بعد انسان‌های خوب وارد شوند و سوم خوبان خراب نشوند که باید بررسی شود آیا ما اکنون در این سه زمینه نظارت کافی را داریم یا خیر.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران  در پایان گفت: علاوه بر اینکه در جامعه باید نظارت باشد، ما انسان‌ها نیز باید ناظر بر اعمال خود باشیم و برای مثال در امر انتخابات اخلاق اسلامی را رعایت کنیم و به یاد داشته باشیم که حضور حداکثر مهم است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.