امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53868
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اقتصادی, انتخابات, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 18 فروردین 1396 - 17:12 | | ارسال توسط :

کسانی که در دانشگاه‌های انگلیس و غرب اقتصاد را یاد گرفتند نمی‌توانند جامعه دینی را هدایت کنند

امام‌جمعه زرگرشهر گفت: این نوع گفتمان نشات گرفته از غرب است و کسانی که در دانشگاه‌های انگلیس و غرب اقتصاد را یاد گرفتند نمی‌توانند جامعه دینی را هدایت کنند و بی‌اطلاع بودن از اقتصاد دینی سبب شده است جامعه ما به دردهای امروز گرفتار شود.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی عزیزی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زرگرشهر با تبریک میلاد پربرکت امام جواد(ع) اظهار کرد: سیره امام جواد(ع) باید الگو باشد و با توجه به شعار سال که رهبری مطرح کردند جوانان باید در عرصه تولید علم تلاش شایسته داشته باشند.

وی افزود: یکی از هنرهای امام جواد(ع) تولید علم بود و در تاریخ اسلام به وضوح وجود دارد، در این راه جوانان باید فقط به یک علم بسنده نکنند و در شکوفایی کشور اقدامات شایسته داشته باشند.

امام‌جمعه زرگرشهر با اشاره به بیستم فروردین ماه روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: اگر چه قدرت‌های بزرگ به سمت استفاده جنگ طلبانه از این علم رفته‌اند که باید خارج از این مورد به فواید بسیار زیاد این علم از جمله پزشکی، دامپزشکی، مدیریت منابع آب و انرژی به کاربرد آن اهمیت ویژه داد و در مباحثی مانند صنایع نیز به اثرات مثبتآن توجه کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به همه مشکلاتی که برخی از کشورهای با تحریم های مختلف در مسیر تولید علم و توان هسته‌ای جلوی ایران را گرفتند اما نباید از فواید آن غافل شد و در این مسیر دشمنان با مسائلی مانند برجام و سایر تحریم‌ها ما را نباید از مسیر اصلی خارج کنند و درست است که بخشی از این پتانسیل تعطیل شد و کم شد اما نکند با بهانه این فناوری مهم به باد فراموشی سپرده شود.

حجت‌الاسلام شیخی با اشاره به تولد امام‌علی(ع) اظهار کرد: امیرالمومنین با اینکه در عالی‌ترین مقام وجود داشت و در زهد و تقوا بالاتر از ایشان وجود ندارد اما ایشان در بحث اقتصاد آنچنان در مسیر تولید و کار حضور دارند که باید از ایشان درس گرفت.

وی افزود: نباید مناسب باعث جلوگیری از کار و تلاش شود و امروز شاهد هستیم حتی در روستاهای ما برخی از مردمی که تولید کننده بودند خود بیشترین مصرف‌کننده هستند، باید جلوی این کار را گرفت و فرهنگ کار نباید از بین برود.

خطیب‌جمعه بخش لاله‌آباد با اشاره به ایام اعتکاف گفت: مومنان باید از این فرصت بزرگ برای بازسازی درونی خود استفاده کنند و بهره کافی ببرند، کسانی که نمی‌توانند در جمع معتکفین قرار بگیرند به این کار کمک کنند، نسل جوان را در این راه حمایت کنند.

وی تاکید کرد: زمینه‌سازی برای اعتکاف کاری کمتر از خود اعتکاف نیست و حتی کار بزرگی است که پیامبرانی مانند ابراهیم و اسماعیل در این مسیر قدم گذاشتند.

شیخی با اشاره به وفات عقیله بنی‌هاشم زینب‌کبری(س) گفت: این شخصیت بزرگ جهان اسلام حتی در سخت‌ترین شرایط از مسیر دین خارج نشده است، حتی زمانی که امام سجاد(ع) به ایشان لقب عالمه بدون معلم می‌دهد هیچ‌گاه ایشان از مسیر ولایت و پرسش از امام وقت خود خاترج نمی‌شود و تعلیم می‌دهد که در مسائل رجوع شود به عالمان دینی و از آن‌ها بهره ببرند.

وی افزود: این بیان سخیفی است که برخی می‌گویند علما و مراجع دینی در حوزه‌های علمیه بنشینند، فقط فتوا بدهند و در مسائل اقتصادی نباید اظهارنظر کنند، این مسئله زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید جلوی این افراد گرفت.

امام‌جمعه زرگرشهر ادامه داد: این نوع گفتمان نشات گرفته از غرب است و کسانی که در دانشگاه‌های انگلیس و غرب اقتصاد را یاد گرفتند نمی‌توانند جامعه دینی را هدایت کنند و بی‌اطلاع بودن از اقتصاد دینی سبب شده است جامعه ما به دردهای امروز گرفتار شود.

وی تصریح کرد: مگر بخش عمده‌ای از دین اقتصاد نیست، پس چرا برخی امروز به خود اجازه می‌دهند در صداو سیما این‌گونه به مراجع بزرگی که صاحب‌نظر هستند حمله کنند و بگویند نباید در بحث‌های اقتصادی شرکت کنند.

حجت‌الاسلام شیخی تاکید کرد: باید در مسائل مختلف از جمله مسائل اقتصادی به علما رجوع شود و از آن‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به حملات موشکی آمریکا به یکی از پایگاه‌های هوایی سوریه گفت: پرتاب حدود ۶۰ موشک به این پایگاه در قدم اول نشان می‌دهد که آنچه در سطح بین‌لملل جریان دارد قانون جنگل است و بر اساس قدرت نظامی تصمیم می‌گیرند.

خطیب‌جمعه بخش لاله‌آباد افزود: مجامع بین‌المللی کور شده‌اند در این موضوع و امروز شاهد هستیم به جای آن که شعله‌های آتش را خاموش کنند خود در مسیر تقویت آن هستند، با بهانه‌های واهی عده زیادی از این طریق در حال نابودی  هستند.

وی در پایان گفت: آمریکا، رژیم صهیونستی، عربستان سعودی و ترکیه از این اقدام ابراز خوشحالی کردند و امروز شاهد هستیم که دست پرورده‌های آن‌ها در موصل در محاصره هستند، وقتی در میدان مذاکره برگ برنده با نیروی مقاومت است سعی می‌کنند با موشک باران به اهدافشان برسند که به هیچ وجه با مقاومت شکل گرفته در منطقه نمی‌توانند به هدف خود برسند.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.