امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59636
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 29 خرداد 1396 - 10:50 | | ارسال توسط :

کسی نمی‌تواند امامت را منوط به انتخاب مردم کند/رییس‌جمهور از حاشیه پرهیز و به مشکلات اقتصادی مردم توجه کند

امام‌جمعه گتاب گفت: در زمانی که بسیاری از طرح‌های اقتصادی باید در بستری آرام به تصویب برسد، رییس‌جمهور نباید وارد مسائلی که ربطی به ریاست ایشان و در حوزه کاری ایشان نیست شود بلکه باید به مسائل و مشکلات اقتصادی مردم توجه کند.

به گزارش بابل نوین به نقل از  بلاغ، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام‌جمعه گتاب با انتقاد از صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور در مورد مبنای ولایت و حکومت در گفت‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله برای یک رییس‌جمهور پرهیز از حاشیه است و نباید به گونه‌ای حرف بزند که حاشیه بسازد، به عبارتی دوری از حاشیه جزو واجبات یک رییس‌جمهور است.

وی افزود: در زمانی که بسیاری از طرح‌های اقتصادی باید در بستری آرام به تصویب برسد، رییس‌جمهور نباید وارد مسائلی که ربطی به ریاست ایشان و در حوزه کاری ایشان نیست شود بلکه باید به مسائل و مشکلات اقتصادی مردم توجه کند.

امام‌جمعه گتاب ادامه داد: رییس‌جمهور نباید با سخنان حاشیه‌ساز دشمنان را شاد کند و باید تنها در حیطه خود سخن بگوید و مباحث اعتقادی، دینی و فقهی را به اهلش واگذار کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: مسئله ولایت و امامت از اصولی است که در تفکر شیعه اظهر‌من‌الشمس است، اصل امامت و ولایت موهبتی الهی است و نه انتخابی.

حجت‌الاسلام تقی‌پور تصریح کرد: کسی نمی‌تواند امامت را که حتی نبوت نیز بالاتر است منوط به انتخاب مردم کند، امامت از جانب خداوند اعطا می‌شود، پذیرش مردم تنها بستر اجرای احکام را شامل می‌شود و نه مقبولیت و پذیرش امامت را.

وی افزود: احکام منشا الهی دارد و باید از سوی کسانی که خداوند برگزید مانند پیامبران و امامان اجرا شود، از این رو نباید مبنای حکومت امامان را انتخاب مردم بگذاریم.

امام‌جمعه گتاب ادامه داد: درست است به برخی ائمه اجازه داده نشد تا حکومت تشکیل دهند اما امامت و ولایت از آنان برداشته نشد، ائمه اطهار شارح شارعان وحی هستند.

وی در پایان گفت: در امر ولی‌فقیه نیز اصل مشروعیت بر مینای حکم الهی است و بستر لازم برای اجرای احکام الهی از طریق حکومت امکان‌پذیر است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.