امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58084
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 05 خرداد 1396 - 17:49 | | ارسال توسط :

کشف موشک‌های آمریکایی- صهیونیستی در الوعر/ آرزوی تروریست‌های مسلح در قلمون شرقی نقش برآب شد!

به گزارش بابل نوین، ارتش سوریه با قطع کردن دست تروریست‌های مسلح جیش‌الاسلام و دیگر گروه‌های تکفیری از قلمون شرقی، حومه جنوبی حمص را به‌تسلط کامل خود درآورد. *اتمام آزادسازی‌ها در جبهه‌های جنوبی حمص/ آرزوی تروریست‌های مسلح در قلمون شرقی نقش برآب شد! نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت پیشروی‌های مهمی را در محور عملیاتی حومه جنوبی […]

به گزارش بابل نوین، ارتش سوریه با قطع کردن دست تروریست‌های مسلح جیش‌الاسلام و دیگر گروه‌های تکفیری از قلمون شرقی، حومه جنوبی حمص را به‌تسلط کامل خود درآورد.

*اتمام آزادسازی‌ها در جبهه‌های جنوبی حمص/ آرزوی تروریست‌های مسلح در قلمون شرقی نقش برآب شد!
کشف موشک‌های آمریکایی- صهیونیستی در الوعر/ آرزوی تروریست‌های مسلح در قلمون شرقی نقش برآب شد!
نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت پیشروی‌های مهمی را در محور عملیاتی حومه جنوبی و شرقی تدمر صورت داده و توانستند ضمن همگرایی میدانی با رزمندگان مقاومت در حومه حمص و نیروهای پیشرو در منطقه «السبع بیار» حومه دمشق، آزادسازی حومه جنوبی حمص را به‌اتمام برسانند.
اعلام‌الحربی نوشت: با انجام این عملیات، نیروهای ارتش سوریه پس از اتصال به منطقه «السبع بیار»، به ۵هزار کیلومتر مربع از مساحت این منطقه تسلط می‌یابند؛ همان‌گونه که منطقه قلمون شرقی را از جغرافیای اشغال شده جدا کردند، منطقه‌ای که پیش از این تروریست‌‌های وابسته به «احمد العبدو» و جیش‌الاسلام و گروه‌های تکفیری دیگر در آن حضور داشتند.
کشف موشک‌های آمریکایی- صهیونیستی در الوعر/ آرزوی تروریست‌های مسلح در قلمون شرقی نقش برآب شد!
نکته مهم عملیات اخیر نیروهای مقاومت در منطقه قلمون شرقی این است که با این پیشروی ارتش سوریه، آرزوی تروریست‌های مسلح حاضر در این ناحیه برای متصل کردن سه نقطه «صحرای شام، صحرای حمص و منطقه قلمون شرقی» به یکدیگر نقش برآب شد.
به‌علاوه با پیروزی در این عملیات، خطر حضور داعش از روی فرودگاه السین برداشته می‌شود.
*تثبیت تسلط رزمندگان مقاومت بر بلندی‌های راهبردی «المحسه»
کشف موشک‌های آمریکایی- صهیونیستی در الوعر/ آرزوی تروریست‌های مسلح در قلمون شرقی نقش برآب شد!
وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از یگان‌های مسلح ارتش این کشور با مشارکت نیروهای هم‌پیمان و رزمندگان مقاومت توانستند پس از به‌هلاکت رساندن شماری از تروریست‌های داعش و هم‌چنین انهدام سخت‌افزارهای جنگی آنان، تسلط خود را بر منطقه «المحسه» و تعدادی از بلندی‌های پیرامون آن تثبیت کنند.
از نظر وضعیت میدانی، تپه‌های واقع در اطراف المحسه، حومه شرقی حمص را به قلمون شرقی متصل می‌کند.
*کشف موشک‌های اهدایی آمریکا و رژیم صهیونیستی به تروریست‌ها در «الوعر»
کشف موشک‌های آمریکایی- صهیونیستی در الوعر/ آرزوی تروریست‌های مسلح در قلمون شرقی نقش برآب شد!
به‌نقل از شبکه المنار؛ بخش‌های مهندسی ارتش سوریه طی عملیات بازرسی در محله الوعر شهر حمص، موشک‌های آمریکایی مختلف از نوع B10، لاو، کبرا و کاتیوشا به‌همراه گلوله‌های RBG و موشک‌های دیگر ساخت رژیم صهیونیستی را کشف و ضبط کردند.
نیروهای سوری علاوه بر موارد کشف شده در انبارهای ترویست‌ها در محله الوعر، مقادیر زیادی از بمب‌های دست‌ساز و خمپاره‌های اسرائیلی، پرتاب کننده‌های موشک، انواع ماسک محافظ در برابر استنشاق گازهای سمی، سلاح‌های تک‎تیرانداز، سلاح‌های زرهی و حجم زیادی از ذخایر تسلیحاتی و منفجره را کشف کردند.
*آخرین فرصت نیروهای دموکراتیک سوری به تروریست‌ها برای تسلیم‌شدن و اتمام درگیری‌ها
کشف موشک‌های آمریکایی- صهیونیستی در الوعر/ آرزوی تروریست‌های مسلح در قلمون شرقی نقش برآب شد!
نیروهای دموکراتیک سوریه متعهد شدند که اگر پیش از آغاز عملیات خود به شهر رقه، عناصر تروریستی داعش تا پایان ماه جاری میلادی تسلیم شده و  سلاح‌های خود را بر زمین گذارند، هیچ آسیبی به آنان نمی‌رسانند.
نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه خود پیرامون این موضوع تاکید کردند: با توجه به نتایجی که به‌موجب بیانیه تاریخ ۱۵/۵/۲۰۱۷ صادرکرده‌ایم، اعلام کردیم حیات تمامی عناصر معارض و به‌ویژه نیروهای داعشی که سلاح خود را بر زمین گذارده و تسلیم شوند، تضمین کرده و شرایط را برای حل‌وفصل درگیری‌ها فراهم می‌کنیم؛ به‌علاوه این دوره زمانی تا پایان ماه جاری میلادی تمدید شده است.
سخنگوی عملیات خشم فرات در این بیانیه افزود که مطالب ذکر شده براساس خواسته‌های شهروندان رقه اعلام شده تا همه بتوانند از این فرصت استفاده کنند.
اما نیروهای دموکراتیک سوریه پس از درگیری‌های گسترده با تروریست‌های داعش توانستند ضمن به‌هلاکت رساندن ۱۰ تن از تکفیری‌ها، بر شهر «کدیران» در حومه غربی رقه تسلط پیدا کنند.
اما خبرهای رسیده از حومه شمال غربی حلب حاکی از آن است که نیروهای ارتش ترکیه با آتش توپخانه و تسلیحات سنگین، روستای «عزری» و حومه آن در شهر عفرین را هدف قرار داده‌اند.
آزادسازی‌های اخیر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در محله الوعر حمص از سویی و پیشروی‌های آنان طی ساعات اخیر در قلمون شرقی، همگی بیانگر شکل‌گیری نوار گسترده‌ای از امنیت و ثبات در جنوب این کشور است.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.