امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86384
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 10 خرداد 1398 - 16:57 | | ارسال توسط :

کمک به فلسطینیان امری انسانی/رئیس‌جمهور به‌جای افزایش اختیارات دنبال افزایش تدبیر باشد

امام جمعه بابل گفت: آقای رئیس‌جمهور، شما که در ایام انتخابات شعار می‌دادید مشکلات مردم را حل می‌کنیم پس چه شد، باید به جای افرایش اختیارات افزایش تدبیر صورت گیرد.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی  روحانی در خطبه‌های روز قدس نماز عبادی سیاسی جمعه بابل اظهار کرد: روز قدس، میراث ماندگار امام عزیز است و امروز در چهلمین سالگرد بزرگداشت این روز قرار داریم،چهل سال قبل امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک را روز قدس اعلام کردند.

وی افزود: به‌رغم دشمنی‌ها و کژاندیشی‌هایی که انجام گرفت، سعی کردند روز قدس را زیر سوال ببرند اما شاهدیم که این حرکت عظمتی در بین مسلمانان به جای گذاشت، این‌ها به‌دنبال محو کردن فلسطین در نقشه جغرافیا، حذف در نقشه سیاسی بودند ولی این قدس اجازه نداد.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: موازنه قدرت مهم‌ترین مساله و دستاورد روز قدس است، اما روز قدس موازنه قدرت را در منطقه به شدت تغییر داد، روزی که جریان قدس شروع شد با یاس و ناامیدی همراه بود اما امروز را ببینید که تراز قدرت چگونه تغییر کرد، خاک بر سر آنان که روز قدس را زیر سوال می‌برند.

این مسئول یادآور شد: دو روز نکشید که پس از موشک‌باران حماس، اسرائیلی‌ها به التماس افتادند، جریان قدس شیوه مبارزه‌ای را به این‌ها یاد داد که از سنگ به موشک برسند و این امر با تکیه به مردم و قدرتی که امام راحل ما به این مردم یاد داد محقق شد.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: تمام تلاش دشمن این است که با فرار به جلو خود را از این مشکلات نجات دهد، بر اساس معامله قرن، هیچ فلسطینی حق بازگشت به وطن خود را ندارد، این در حالی است که برخلاف قانون سازمان ملل این حق را از مردم گرفتند، امروز موشک‌ها و پهپادهای انصار حزب‌الله آنقدر قوی هست که تا سرزمین‌های دور نشانه‌گیری می‌شود و این ثمره روز قدس است.

وی افزود: اینهایی که می‌گویند نه غزه، نه لبنان جانم فدایی ایران نمی‌دانند که کمک به این کشورها، یک امر انسانی است، جریان مقاومت اجازه هیچ خفتی را نخواهد داد و تمام این طرح‌ها را در نطفه خفه خواهد کرد.

خطیب جمعه بابل تاکید کرد: تقاضا دارم با همین شکوهی که در ماه مبارک رمضان در نماز جمعه حضور داشتید بعد ماه رمضان هم این کار را انجام دهید، نماز عید فطر به اندازه نمازجمعه با شکوه و با عظمت هست، امسال هم امیدوارم با شکوهی مثال زدنی برگزار گردد که این شکوه و عظمت با نمازجمعه دسته جمعی حاصل می‌شود،برادران عزیز فطریه واجب و زکات فطریه برای فقراست نه برای ساخت جاده، آبندان و کارهای عمرانی پس به این مسئله توجه شود.

روحانی ادامه داد: ۱۴ و ۱۵ خرداد سالروز رحلت امام عزیز ما و قیام خونین سال ۱۳۴۲ است، ۱۴ خرداد عظمتش به عظمت امام و ۱۵ خرداد عظمتش به عظمت شهداست، هویت این ملت، این مکتب و بسیاری از موضوعاتی که فروخفته بود امام عزیز ما این را زنده کرد، کسانی که به امام ما لبیک گفتند شهدای ۱۵ خرداد ما بودند، یاد و خاطره امام بزرگوار و گرانقدر را گرامی می‌داریم و ان‌شاالله در روز ۱۴ خرداد همراه با اقامه نماز ظهر و عصر در مدرسه صدر مراسمی برقرار می‌گردد.

وی تصریح کرد: در سی امین سالگرد انتخاب رهبری انقلاب قرار داریم، مجلس خبرگان رهبری در روز انتخاب رهبری جدید، با انتخابی درست این رهبر عزیزمان را انتخاب کردند، گرچه با اکراه این مسوولیت را پذیرفتند ولی با قوت و با عظمت شروع کردند، در مصاحبه سران کشورها که پیش رهبر می‌روند می‌بینیم که چگونه بعد دیدار شیفته منش این رهبر می‌شوند.

این مسئول افزود: در خلال دیدارهایی که ریاست جمهوری با علما و روحانیون داشتند، رئیس‌جمهور گفتند که دولت اختیار تام ندارد، بسیار جای تعجب است جنابعالی که پنج دوره در مجلس بودید، دو دوره هم در ریاست جمهوری که همچین جمله‌ای را می‌گویید، شما که یک دوره به عنوان رئیس‌جمهور بودید اگر اختیار نداشتید چرا دوباره شرکت کردید؟

امام جمعه بابل در پایان گفت: شما که در ایام انتخابات شعار می‌دادید مشکلات مردم را حل می‌کنیم پس چه شد، روسای جمهور قبل شما هم همین اختیارات را داشتند ولی هیچ‌وقت این جمله را به زبان نیاوردند، با فراز و فرودی توانستند کشور را به اینجا برسانند، شما چه اختیاری می‌خواهید که نداشتید، این بی‌تدبیری شماست، این بی‌رمقی‌های وزرای شماست که دولت شما را ناتوان کرد، دائما می‌گوید تحریم چنان شد تحریم‌ها چنین شد، کارشناسان می‌گفتند تحریم‌ها تنها ۲۰ الی ۳۰ درصد دخالت در گرانی‌ها داشته، باید به جای افرایش اختیارات، افزایش تدبیر صورت گیرد.

 

تهیه و تنظیم خبر: روح‌اله قلی‌پور
انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.