امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65162
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 16 شهریور 1396 - 18:43 | | ارسال توسط :

گرایش روحانیت به سوی تجملات نتیجه ای جز فساد جامعه نخواهد داشت

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: روحانیت وابسته به مادیات و پول نتیجه ای جز فاسد شدن خود و جامعه به بار نمی آورد.

به گزارش بابل نوین، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه چهارشنبه در ادامه سلسله جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم که با محوریت موضوع «مهدویت» در محل مهدیه مشهد برگزار می شود، به بیان نکات تفسری آیه شریفه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنَّ کَثیراً مِنَ الْأَحْبارِ وَ الرُّهْبانِ لَیَأْکُلُونَ أَمْوالَ النَّاسِ بِالْباطِلِ وَ یَصُدُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّهَ وَ لا یُنْفِقُونَها فی‏ سَبیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلیم» پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: بخش اول این آیه اشاره به فسادی دارد که از سوی نخبگان و علمای فاسد در میان امت ها به وجود می آید. هنگامی که پیامبر اکرم(ص) به رسالت خود مبهوت شدند اولین کسانی که به دور ایشان جمع شده و به ایشان ایمان آوردند، مستضعفین، محرومین و اقشار طبقات پایین جامعه بودند که مشرکین به وسیله همین بهانه، این شبهه را به وجود آوردند که «چرا نخبگان علمی، فکری، اقتصادی و سیاسی جامعه به پیامبر اکرم(ص) نگرویدند؟»

وی افزود: در آن زمان نخبگان سیاسی شامل مسؤولان و رؤسای احزاب گوناگون و افرادی که به منابع قدرت و ثروت مرتبط بودند، می شد؛ نخبگان اقتصادی ثروتمندانی بودند که به دنبال موقعیت های خود در جامعه می گشتند و نخبگان علمی هم که راهبان مسیحی و نصاری بودند که داری مدارج علمی روز محسوب می شدند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: امروزه هم در جامعه چنین بحثی درباره نیروهای انقلابی که در میان معرکه هستند وجود دارد که چون برخی از آن ها هم نظر با نخبگان اقتصادی، علمی و انسان های آکادمیک نیستند، به چشم نمی آیند.

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: علت این که نخبگان به پیامبر اکرم(ص) ایمان نمی آورند این بود که آن ها تحت یک جریان علمی و فکری لذت بخش ترین زندگی را داشتند اما با ایمان به پیامبر(ص) موقعیت اجتماعی خود را از دست می دادند و در این صورت باید از تمام مقامات خود تنزل پیدا می کردند.

وی افزود: تفسیر دیگر درباره بخش نخست این آیه، این است که قدرتمداران و سیاستمداران پول خرج کرده اند تا امت به دین جدید روی نیاورند. دقیقا مثل سیاست های امروز آمریکا که در هر کجا یک نخبه ضد انقلاب را از داخل کشور جذب و استخدام می کند و در بهترین جریان و امکانات پوشش داده و علیه انقلاب از او استفاده می کند.

آیت الله علم الهدی ضمن تقبیح توجه بیش از اندازه برخی روحانیان به مادیات، تصریح کرد: روحانیت وابسته به مادیات و پول چیزی جز فاسد بودن خود و جامعه به بار نمی آورد. هر آخوندی دارای دستگاه اقتصادی دنیوی بود، دنبالش نروید و به گفته قرآن توجه کنید تا فردا عذری نداشته باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تبیین تبعات گرایش سران جامعه به سمت تجمل و اشرافی گری، اظهار کرد: متاسفانه مشکلی که امروزه با آن مواجه هستیم همین تبلیغات برندها در سریال های تلویزیونی است که سطح زندگی تجملی مسؤولان را نشان می دهد و توقع و طمع جوان ما را بالا می برد و در نتیجه جوانان در برابر ازدواج اقدامی نمی کنند و اینجا می گوییم چرا جوانان ازدواج نمی کنند؟

وی افزود: امروز بعضا جوان ما به همه مفاسد دست می زند تا درآمدی پیدا کند و متأسفانه جامعه در شیبی قرار گرفته است که پیوسته به دنبال سرمایه و شهوت و پول قدم بر می دارد و در این میان جریان های سیاسی و احزاب هم بیکار ننشسته و سوء استفاده های خود را دارند./ص

خبرگزاری رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.