امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53996
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 19 فروردین 1396 - 21:19 | | ارسال توسط :

گفت وگوی تلفنی شمخانی و پاتروشف در مورد بحران سوریه/ تاکید بر ادامه همکاری راهبردی تهران، مسکو و دمشق

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان طی تماس تلفنی با همتای روسی خود پیرامون تجاوز موشکی ایالات متحده آمریکا به خاک سوریه گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش بابل نوین، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز- شنبه- در تماسی تلفنی با «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه پیرامون تجاوز موشکی ایالات متحده آمریکا به خاک سوریه گفت وگو و تبادل نظر کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته مستقل تحقیق بین المللی به منظور روشن کردن ابعاد حادثه مشکوک شیمیایی در ادلب خاطر نشان کرد: با توجه به جمع آوری و انهدام سلاح های شیمیایی سوریه که در سال های گذشته و با ابتکار فدراسیون روسیه وتحت نظارت سازمان ملل صورت پذیرفت به طور قطع این اقدام از سوی طرف ثالث و به منظور ایجاد بهانه برای حمله نظامی به سوریه صورت گرفته است.
شمخانی با تاکید بر اثرات ناامن کننده اقدام های تجاوزکارانه و غیر قانونی آمریکا در منطقه اظهار داشت: اقداماتی از این دست، ضمن تقویت روحیه عناصر تروریست موجب اخلال در روند مقابله با تروریسم که با همکاری دولت های روسیه، سوریه و ایران و با نظارت سازمان ملل دنبال می شود، خواهد شد.

** سرکوب قاطعانه جریان تروریسم ادامه می یابد
وی با اشاره به دستاوردهای خیره کننده میدانی و سیاسی ناشی از آزادسازی حلب و تضعیف و اضمحلال توان نظامی و ظرفیت های انسانی و روحی تروریست ها و کشورهای حامی آن ها افزود: مسیر مقابله و سرکوب قاطعانه جریان تروریسم با تداوم همکاری راهبردی ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت ادامه خواهد یافت.
نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در این گفت وگو با محکوم کردن حمله نظامی آمریکا به سوریه که تخلف بارز از قوانین بین المللی است، اظهار داشت: اقدام آمریکا، تجاوز آشکار به یک کشور مستقل و برخلاف مواضع اعلامی دستگاه حکومتی آمریکا کمک به تروریست ها است.

** آمریکا عامل ایجاد اختلال در روند حل بحران سوریه
وی با بیان سابقه اتهام های نادرست گذشته آمریکا به عراق و ادعای وجود سلاح های کشتار جمعی در این کشور، فضاسازی های سیاسی اخیر را نیز اقدامی در مسیر ایجاد اختلال در روند حل بحران سوریه و افزایش فشارها بر دولت قانونی بشار اسد دانست./ص

ایرنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.