امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77858
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 10 بهمن 1396 - 12:01 | | ارسال توسط :

۲۰ بهمن ماه ارائه کارت ورود به جلسه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم/ ثبت نام بیش از ۸۰ درصد از متقاضیان در رشته حفظ قرآن کریم

به گزارش بابل نوین، محمد امیری گفت: داوطلبان تا بیستم بهمن ماه می توانند با مراجعه به سایت آزمون، کارت ورود به جلسه خود را به همراه نشانی حوزه امتحانی و ساعت آزمون دریافت کنند. محمد امیری مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف درخصوص روند و جزئیات آزمون حفظ و مفاهیم قرآن […]

به گزارش بابل نوین، محمد امیری گفت: داوطلبان تا بیستم بهمن ماه می توانند با مراجعه به سایت آزمون، کارت ورود به جلسه خود را به همراه نشانی حوزه امتحانی و ساعت آزمون دریافت کنند.

محمد امیری مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف درخصوص روند و جزئیات آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، گفت: بعد از تقریبا ۵۰روز فرصت برای ثبت نام، الحمدالله شاهد تقاضاهای خوبی از سمت داوطلبان برای شرکت در این آزمون بودیم تا به عدد دویست و چهل و یک هزار و ۲۱۱ نفر رسید. پس از ثبت نام شرکت کننده ها، زیر مجموعه های سازمان اوقاف و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت تجزیه و تحلیل آمارهای نهایی و تعیین حوزه های نهایی آزمون به تفکیک جنسیت و گرایش های داوطلبان خواهیم رفت.

وی در ادامه بیان کرد: پس از بسته شدن سایت ثبت نام، فرصتی را برای ویرایش و تکمیل کردن مدارک شرکت کنندگان، تا روز دوشنبه قرار دادیم و داوطلبان تا بیستم بهمن ماه می توانند با مراجعه به سایت کارت های ورود به جلسه خود را به همراه نشانی حوزه امتحانی و ساعت آزمون دریافت کنند.

مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف با اشاره به اینکه ۱۰ اسفند ماه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار خواهد شد، افزود: ما در ۴۲۰ شهرستان حوزه امتحانی داریم که اداره های سازمان اوقاف و معاونت قرآن و عترت حوزه های آزمون رو مشخص می کنند. از آنجایی که سه گروه رشته در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم وجود دارد، هر کدام از رشته ها در ساعت های مختلف برگزار می شود.

امیری درخصوص آزمون الکترونیکی در رشته انس با قرآن اظهار کرد: در ۱۲ اسفند ماه آزمون الکترونیکی و از فاصله ۱۲ تا ۱۷ نیز آزمون شفاهی برگزار می شود.

وی با اشاره به رشته های مختلف حفظ، تلاوت و انس با قرآن و اهل بیت (ع)، عنوان کرد: بیشترین متقاضی در گروه رشته ها در حفظ قرآن بالغ بر ۸۰ درصد شرکت کننده داشتیم که به ترتیب بعد از آن بیش از ۱۴ درصد ترجمه و مفاهیم، ۳ درصد معارف اهل بیت و ۲ درصد هم در رشته انس با قرآن شرکت کرده اند.

امیری درخصوص سیر ثبت نام ها در سایت آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم ادامه داد: ما با تجربه ای که از ۱۸ تا ۲۰ دیماه برای ثبت نام حداکثری شرکت کنندگان داشتیم، شاهد آن بودیم که وقتی تمدید کردیم آمار ثبت نام کننده ها جا به جا شد.

امیری با تاکید بر حذف موازی کاری ها در برگزاری آزمون های حفظ و مفاهیم قرآن کریم، خاطر نشان کرد: یکی از بهترین اتفاقاتی که در این دوره از برگزاری آزمون رخ داد، استاندارد سازی در روند برگزاری آزمون بود. لذا از تمام مراحل ثبت نام، صدور کارت ورود به جلسه تا اعلام نتایج و ارائه گواهینامه به شرکت کننده ها همه به صورت سیستماتیک انجام شده و این خیلی از هزینه های پنهان نیروهای انسانی و درگیری های افراد می توانند داشته باشند را حذف کرده است. همچنین ما شاهد آزمونی به روز و استاندارد خواهیم بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.