امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62072
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 02 مرداد 1396 - 13:41 | | ارسال توسط :

۳ و نیم میلیون بیکار داریم/ بخش عمده‌ای از جمعیت بیکار فارغ التحصیلان هستند

مدرس و مشاور کارآفرینی گفت: بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های مرکز آمار ایران در شرایط کنونی ۵. ۳ میلیون نفر جویا و آماده به کار در کشور بیکار هستند.

به گزارش بابل نوین، مسلم خانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از جمعیت بیکار کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، افزود: این افراد به دنبال کار هستند و آمادگی حضور در بازار کار را دارند، ولی متاسفانه بسترهای لازم برای ورود به بازار مزبور برای آنان فراهم نیست.

وی در ادامه توانایی، تخصص و مهارت را از شاخص‌های مهم برای ورود به بازار کار دانست و اظهار داشت: دانش آموختگان دانشگاهی باید به بحث مهارت آموزی و کار آفرینی بیش از هر زمانی دیگر توجه داشته باشند.
این مدرس و مشاور کار آفرینی گفت: در حال حاضر ۲۳ تا ۲۴ میلیون نفر از جمعیت کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی مشغول بکار هستند.
وی افزود: طبق آخرین گزارش‌های مرکز آمار ایران کسب و کارهای خدماتی ۵۰ درصد از مجموع اشتغال موجود کشور را به خود اختصاص داده است.
خانی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش و تنوع کسب و کارهای خدماتی را از جمله نشانه‌های حرکت بازار کار ایران از سنتی به مدرن در شرایط کنونی عنوان کرد و اظهار داشت: ظهور و حضور قوی فناوری اطلاعات و بستر وب کمک شایان توجهی کرده که کسب و کارهای خدماتی در کشور با رویکرد دانش بنیان و فناورانه رو به گسترش باشد.
وی ادامه داد: امید می‌رود کسب و کارهای تولیدی، کشاورزی و صنعتی بتوانند با اتصال به کسب و کارهای خدماتی زنجیره ارزش را از مرحله تولید تا مصرف نهایی کامل کنند و خلاء وجود نداشته باشد./ص
خبرگزاری دانشجو
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.