امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81721
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1397 - 15:36 | | ارسال توسط :

۳.۱ دهم درصد زنان مستعد بیماری‌های روحی و روانی هستند

رئیس سازمان بهزیستی کشور اوضاع اقتصادی و اجتماعی را در افزایش بیماریهای روحی و روانی موثر دانست و گفت: ۳.۱ دهم درصد زنان در این زمینه مستعدتر از سایر افراد جامعه هستند.

به گزارش بابل نوین، انوشیروان محسنی‌بندپی گفت: هر نوزادی که در خانواده متولد شد، از همان ابتدا با استرس و اضطراب مواجه می شود و در این راستا برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب ها در جامعه و یا کاهش ساعات آموزشی از سوی خانواده‌ها، دستگاه‌های مربوطه و آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است.

وی افزود: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و پایمال شدن حقوق شهروندی، کاهش سرمایه اجتماعی و ضعف مهارت‌های زندگی باعث افزایش بیماری های روحی روانی می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: درصد بالایی از عوامل بروز بیماری‌ها به مسائل محیطی بر می‌گردد و سن و جنسیت نیز نقش موثری دارد، بطوریکه  ۳٫۱ دهم درصد زنان در این زمینه مستعدتر هستند و سالمندان در رتبه بعدی قرار دارند.

محسنی‌بندپی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه، سلامت اجتماعی  بهبود یافته و به عنوان اولین راهبرد وضعیت سلامت در جامعه و کشور این است که به نظام سلامت و اجتماع توجه کنیم و سازمانهای مرتبط مانند وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و … باید بستری مناسب برای تهیه و تدوین آن فراهم کنند.

وی با بیان اینکه ارتقای سلامت روان در گروه‌های هدف جامعه دنبال می شود گفت: زنان بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی بوده و باید آموزش های مرتبط و ارتقای وضعیت اقتصادی زنان را در دستور کار قرار داد به طوریکه ارتقای سلامت زنان راهبرد بعدی است.

محسنی افزود: زن سرپرست خانواده بیشتر در معرض آسیب است و همچنین در حوزه اشتغال نیز اگر شغل مناسب نباشد باعث بروز آسیب و بیماریهای روحی می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲هزار مرکز مشاوره در۳ سطح، از جمله آموزش ارتقای سلامت جامعه فعال هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.