امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57220
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1396 - 10:08 | | ارسال توسط :

۷۸ درصد مازندرانی‌ها دارای حق رای هستند

رییس ستاد انخابات مازندران شمار شهروندان مازندرانی دارای حق رای را 2 میلیون و 536 هزارنفر اعلام کرد.

به گزارش بابل نوین، علیرضا یونسی رستمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه جمعیت مازندران ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر است گفت: از این شمار ۲ میلیون و ۵۳۶ هزارنفر برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان حق رای دارند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ۴۹ هزارنفر رای اولی در مازندران، حق رای دارند افزود: ۶۱ هزارنفر در قالب نظام ستاد انتخابات در حوزه های اجرایی، نظارت، بازرسی و محافظت برای برگزاری انتخابات در این استان ساماندهی شدند.

رییس ستاد انخابات مازندران با اشاره به ثبت نام ۱۸ هزار و ۲۳۷ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان گفت: از این تعداد ۹۶۹ نفر انصراف داده و صلاحیت ۴۱۱ نفر احراز نشد.

یونسی شمار اعضای شوراهای شهر در این دوره از انتخابات را ۳۱۶ نفر و اعضای شوراهای روستایی را ۸ هزار و ۱۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هشت شهر مازندارن شامل بهشهر، نکا، قائم شهر، بابل، آمل، بابلسر، چالوس و تنکابن با ۶۴۲ شعبه رای گیری، بصورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با بیان اینکه رای دهندگان برای شرکت در انتخابات، شناسنامه عکسدار و کارت ملی همراه داشته باشند گفت: متولدین ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ و قبل از آن با ۱۸ سال سن می توانند در انتخابات شرکت کنند. همچنین به جز شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر، کسانی حق رای دارند که همراه با افراد تحت تکفل خود یکسال پیاپی تا روز انتخابات در حوزه انتخابه مربوطه سکونت داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران افزود: استفاده از وسایل و امکانات دولتی و موسسات وابسته به دولت، تبلیغ کردن عوامل اجرایی و عوامل نظارت انتخابات در طرفداری یا بر علیه داوطلبان، تجمع های غیرقانونی خیابانی، استفاده از بلندگوی سیار خارج از محل سخنرانی و راه اندازی کاروان های تبلیغاتی ممنوع است.

برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران سه هزار و ۸۹۶ شعبه رای گیری و برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان چهار هزار و ۳۵ شعبه رای گیری در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.