امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 93108
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار ویژه, اسلایدر بزرگ, علم و سلامت تاریخ انتشار : 14 آبان 1402 - 23:49 | | ارسال توسط :
سکاندار آموزش و پرورش بابل:

به شدت نیازمند افزایش سواد رسانه دانش‌آموزان هستیم/مشارکت جدی آموزش و پرورش بابل برای اجرای انتخابات پیش‌رو/آمار تحصیلی دانش‌آموزان بابلی در مدارس غیردولتی از متوسط کشوری بالاتر است

اسدی رئیس آموزش و پرورش بابل در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سرانه مدارس و کلاس‌های غیردولتی در سطح شهرستان بابل بالاتر از میانه عملکردی استان و کشور است، این نشان‌دهنده اهمیت بالایی است که مردم علم‌دوست بابل برای دانش قائل هستند.
به شدت نیازمند افزایش سواد رسانه دانش‌آموزان هستیم/مشارکت جدی آموزش و پرورش بابل برای اجرای انتخابات پیش‌رو/آمار تحصیلی دانش‌آموزان بابلی در مدارس غیردولتی از متوسط کشوری بالاتر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بابل نوین، مهدی اسدی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش بابل در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آموزش و پرورش با آحاد جامعه در پیشبرد اهداف کشور هماهنگ است اما برخی تنگناها سبب آن می‌شود بصورت شایسته از ظرفیت نوجوانان و جوانان این مرزو بوم استفاده نشود.

وی افزود: بخشی از سیاست‌های دولت قبل در زمان کرونا، آموزش از راه دور بود که با توجه به نداشتن عقبه و زیرساخت مناسب آسیب‌های نو ظهوری خودش را نشان داد.

مدیر آموزش و پرورش بابل ادامه داد: در زمان کرونا نگاه فقط دانش‌محور بود، به تبعات نداشتن علم و آگاهی لازم برای استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی توجه نشد و تثبیت یا تقویت یادگیری استفاده کننده عملا به سمتی رفت که دچار آسیبهای جدی شدیم.

این مسئول ارشد آموزشی تصریح کرد: البته امروز شاهد هستیم که اولین معلم در حوزه سواد رسانه در آموزش و پرورش جذب شد اما اذعان می‌کنم که به تعداد بیشتری از این دست معلمان نیاز است.

اسدی افزود: در حوزه آموزش سواد رسانه برای همکاران اداری و آموزشی و دانش‌آموزان نیازهای اساسی داریم که به‌دنبال رفع آن هستیم از این رو با برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به‌دنبال تفاهم‌نامه هستیم.

وی پیرامون اجاره برخی از مراکز آموزشی تحت مدیریتش گفت: بنا بر شرایط جغرافیایی و اقتضاعات قانونی برخی از مراکز آموزشی در مناطقی از شهرستان امروز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند که به جهت حفظ سرمایه‌های کشور و آموزش و پرورش ابن مجموعه‌ها را در راستای اهداف آموزشی، فرهنگی و یا خدمت‌رسانی به آحاد جامعه اجاره می‌دهیم و درآمد این بخش را در نزدیکترین مدرسه یا مجموعه آموزشی همان منطقه خرج می‌کنیم تا گوشه‌ای از نیازهای مالی مجموعه نیز اینگونه برطرف شود.

سکاندار آموزش و پرورش بابل در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه در موضوع پژوهش‌سرا اظهار کرد: پژوهش‌سرا باید در محدوده شهری و بین مراکز آموزشی قرار گیرد، از گذشته در طرحی قرار بود پژوهش‌سرای دانش‌آموزشی در محل آموزش و پرورش قدیم باشد اما نشد و در یک دهه اخیر هیچگونه مجوزی برای روستاها و شهر در این زمینه صادر نشده است.

اسدی در مورد سوال خبرنگار بابل نوین پیرامون وضعیت معلمان و نیاز آموزش و پرورش بابل اذعان داشت: از مسیر ماده ۲۸ حدود ۸۸ نفر و ۳۴ نفر در ابتدایی جهت تدریس به مجموعه اضافه شدند، البته کلاس بدون معلم نداریم ولی نیاز آموزشی ما حدود ۹۳۰۰ ساعت معلم کم داریم که بصورت حق‌التدریس فعلا از معلمان بازنشسته و کارکرده همکار استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در ۱۵ ماه اخیر ۱۳ مرکز آموزشی توسط خیرین حدود با حدود ۷۴۰ میلیارد ریال هزینه به کلنگ‌زنی یا بهره‌برداری رسید و امروز ۹۱۵ کلاس درس با ۲۰۶۲۵ دانش‌آموز در مدارس بابل مشغول به تحصیل می‌باشند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: سرانه مدارس و کلاس‌های غیردولتی در سطح شهرستان بابل بالاتر از میانه عملکردی استان و کشور است، این نشان‌دهنده اهمیت بالایی است که مردم علم‌دوست بابل برای دانش قائل هستند.

اسدی در پایان با اشاره به انتخابات اسفند ماه گفت: شرکت در انتخابات به‌صورت پرشور و آگاهانه جزو اهداف راهبردی ماست و با حضور همه کسانی که می‌توانند انتخاب کنند ارزشمند خواهد بود از این رو تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مدارس ما که عمدتا جزو شعبات اخذ رای هستند وظایف را مثل گذشته بصورت شایسته انجام دهند.

نویسنده : روح اله قلی پور | منبع خبر : بابل نوین
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.