امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86565
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 11 مرداد 1398 - 16:38 | | ارسال توسط :

حذف صفرها به بهبود شرایط اقتصادی بدون رونق تولید کمک نمی‌کند/دشمنان جمهوری اسلامی ایران کوچکند

امام‌جمعه امیرکلا گفت: حذف چهار صفر از واحد پول ملی در صورتی اثرگذار خواهد بودکه به بهبود شرایط اقتصادی کمک کند و

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های امروز شهر امیرکلا با اشاره به زندگی پرخیرو برکت مولاعلی(ع) و فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: امام‌علی(ع) و فاطمه(س) الگوی آسمانی ازدواج جوانان هستند و سبک ازدواج آسان باید در جامعه به فرهنگ فراگیر تبدیل شود.

وی افزود: افزایش طلاق در جامعه، سوغات سبک زندگی غربی برای از بین بردن کانون خانواده است، از نظر آموزه‌های اسلامی، مردان شایسته برای ازدواج با آنان کسانی هستند که دارای خصوصیاتی مانند دیانت، تقوا، حسن‌خلق، دارای عفت زبان، سخاوت، آراستگی ظاهری، اصالت خانوادگی، مهمان‌نواز، پرتلاش، امین، عاقل و خردمند باشند.

امام جمعه امیرکلا ادامه داد: ترویج ازدواج آسان، اساسی‌ترین نیاز جامعه اسلامی ایران است و پیروی از سبک زندگی علی(ع) و فاطمه زهرا(س) خوشبختی دنیا و آخرت انسان را در پی خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به تغییرات پول ملی تصریح کرد: حذف چهار صفر از واحد پول ملی در صورتی اثرگذار خواهد بود که رشد تولید ملی فراهم، تورم کشور مهار، جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته، ساختار اقتصادی متعادل، جهت نقدینگی به‌سمت عوامل تولید و موانع کسب و کار برداشته شود، در غیر این‌صورت حذف صفرها هیچ کمکی به بهبود شرایط اقتصادی نمی‌کند.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: دولت محترم و مجلس، مردم می‌پرسند که پس از کاهش قیمت دلار،چرا قیمت کالاها در سایر بازارها کاهش نمی‌یابد، رهبر انقلاب در ۲۲ مرداد ۹۷ فرمودند «همه بیشتر به‌دنبال آن فردی هستند که ارز با سکه را گرفته است در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز و سکه را با بی‌تدبیری عرضه کرد».

وی افزود: یک سال از آن سخنان حکیمانه می‌گذرد، در این فرصت کسی نیست که بپرسد عامل تصویب و توزیع رانت ارزی بزرگ چه کسی بوده و از او بازخواست کند.

خطیب جمعه امیرکلا اذعان کرد: در حالی که رسانه‌های دشمن اذعان دارند علت عقب‌نشینی آمریکا از جنگ با ایران، به‌خاطر توان موشکی آن است، برخی رسانه‌های وابسته و مزدور داخلی همزمان با ترساندن مردم از سایه جنگ، قصد خلع سلاح کردن جمهوری اسلامی را دارند.

این مسئول یادآور شد: کاهش تعداد نظامیان آمریکایی در عراق، جایگزینی نیروهای ائتلاف داعش با نظامیان آمریکا در سوریه، کاهش تعداد نظامیان آمریکا در افغانستان از شانزده هزار به شش هزار، شکست سیاسی در عرصه داخلی لبنان، سقوط پهباد آمریکا و توقیف نفتکش انگلیسی نشانه‌های شکست استراتژیک آمریکا در منطقه است.

بابائیان تاکید کرد: توقیف نفتکش انگلیس حق قانونی ایران و توقیف نفتکش ایرانی، نقض قانون از سوی دولت انگلیس بود، بدیهی است که پیش‌قدم شدن ایران از رفع توقیف کشتی انگلیس، باج دادن به مجرم تلقی می‌شود و با حیثیت حقوقی و جهانی کشورمان در تعارض خواهد بود، جمهوری اسلامی به جهانیان نشان داد که دشمنان ما آدم‌های کوچک هستند که فقط سایه بزرگ دارند.

وی افزود: دیروز جوانان کشور با ایثار جان و شجاعت خویش حماسه‌های بسیار بزرگ آفریدند، نسل امروز انقلاب با رساندن مدیریت دفاعی کشور به نقطه بازدارندگی، خواب خوش را از چشمان دشمنان ربوده‌اند، همه‌ این وقایع حکایت از این دارد که انقلاب با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری زنده است و به سرعت به‌جلو می‌رود.

امام جمعه امیرکلا ادامه داد: غریبه‌ها و در راس‌شان آمریکایی‌ها، شعار حقوق بشر سر می‌دهند اما تمام جنایت‌ها علیه بشریت از همین مدافعان به ظاهرحقوق بشر سر می‌زند، تلخ‌ترین صحنه تاریخ مشروطیت زمانی است که مرجعیت(شیخ فضل‌الله نوری) را به‌دار می‌آویزند زیرا هشدارهایش در خصوص نفوذ دشمن را توهم و خیانت می‌دانستند.

حجت‌الاسلام بابائیان خاطرنشان کرد: تحریم وزیرخارجه ایران توسط آمریکا را محکوم نموده و این اقدام را مغایر با قوانین بین‌الملل و حکایت از شکست دشمن در فشار حداکثری، ناکامی در تقابل با نظام مردمی و انقلابی، فاقد منطق بوده و طرح موضوع مذاکره صرفا یک بازی مسخره سیاسی است.

وی افزود: ویژگی‌های دوران آخر حیات انسان ۲۵۰ ساله اخیر شامل دوران اختناق شدید نسبت به ائمه(ع)، نشاط، تحرک سازماندهی و گسترش تشکیلاتی بی‌سابقه شیعیان، تشکیل اولین حوزه علمیه شیعه، ابتکار ایجاد بحث‌های آزاد اجتماعی و مبارزه فشرده همه جانبه با دشمنی که چهره‌ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود ساخته بودند را می‌توان برشمرد.

خطیب جمعه امیرکلا در پایان گفت:خبرنگاران، مشعل‌داران روشنفکری، هدایتگری و بصیرت‌افزایی جامعه، چشم تیزبین، زبان گویا، گوش شنوای ملت و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند.

 

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: روح‌اله قلی‌پور

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.