امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56966
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1396 - 10:21 | | ارسال توسط :

آغاز روزهای فرهنگی ایران در باکو

روزهای فرهنگی ایران در قالب چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی عصر شنبه طی مراسمی در یکی از میادین مرکزی شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغازشد.

به گزارش بابل نوین،مراسم آغاز روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو باحضور جمعی از ساکنان شهر باکو، ایرنیان مقیم این شهر و نیز گردشگران خارجی برگزار شد.
درغرفه های برپا شده در فضای باز میدان مرکزی شهر باکو محصولات صنایع دستی، آثار هنری و فرهنگی هنرمندان ایرانی به نمایش گذاشته شده است.
همچنین در بنرهای نصب شده بر روی بیلبوردهای بزرگ در این مکان دست آوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف از جمله ورزشی و نیز اماکن تاریخی و دیدنی به نمایش در آمده است.
اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این مراسم با اشاره به این که ایران از تمدن و فرهنگی دیرینه برخوردار است، گفت: با برگزاری روزهای فرهنگی ایران در باکو می خواهیم این تمدن و فرهنگ غنی را به ساکنان و میهمانان شهر باکو معرفی کنیم .
وی مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی ایران و جمهوری آذربایجان را خاطرنشان کرد و افزود: برگزاری روزهای فرهنگی ایران در باکو به نزدیکی روابط دوستی و برادری دو کشور کمک خواهد کرد.
فواد نقی اف مسوول موسسه ترویج گردشگری جمهوری آذربایجان از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رابطه به برگزاری روزهای فرهنگ ایران در باکو ابراز قدردانی کرد .
وی ابراز امیدواری کرد:نمایشگاه فرهنگی و هنری برپا شده در قالب این روزها به آشنایی نزدیک بازدید کنندگان با فرهنگ و هنر ایران کمک می کند.
در پایان این مراسم همچنین برنامه کنسرت گروه هنری ‘شالوی’ بوشهر برگزار شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درقالب چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به مدت دو روز در باکو برگزار می شود . /ص

ایرنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.