امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61759
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 29 تیر 1396 - 15:17 | | ارسال توسط :

آغاز چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی

فرهنگ‏سرای فردوس با اجرای مراسم رونمایی از سایت جشنواره‏‌های مجازی، «چهارمین جشنواره تولید کتاب‏های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان» را از روز سه شنبه ۲۷ تیرماه سال جاری آغاز کرد.

به گزارش بابل نوین، به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵، بیژن پورمند رییس فرهنگ‏سرای فردوس با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‏خوانی گفت: «جشنواره تولید کتاب­‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان» عنوان برنامه­‌ای است که طی آن کتابهای مناسب این رده سنی و گروه اجتماعی، با مشارکت داوطلبان و علاقه‌مندان، به کتاب صوتی تبدیل می‌شود. چهارمین دوره این جشنواره در بخش‌­های اصلی (تولید کتاب صوتی از میان کتاب­‌های معرفی شده)، بخش جنبی (جمع آوری افسانه‌ها و متل‌ها با زبان‌ها و لهجه‌های محلی)، بخش قصه‌گوئی و بخش ویژه (تولید کتاب صوتی به صورت گروهی) برگزار می‏ شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ افزود: با توجه به هزینه ‏ی بالای تولید و چاپ کتاب‏‌های بریل برای نابینایان و حجیم بودن آنها، امکان تبدیل بسیاری از کتاب‏‌های چاپ‏ شده وجود ندارد؛ لذا در این دوره از جشنواره شرایطی فراهم شده است تا علاقه ‏مندان بتوانند با نیت خیرخواهانه و عمل نوع‏ دوستانه خود در تولید کتاب‏‌های صوتی مشارکت کنند.

رییس فرهنگ‏سرای فردوس با اشاره به ویژگی‏‌های تارنمای جشنواره گفت: بخش اصلی آن شامل تولید اثر از میان کتاب‏های معرفی شده و بخش جنبی آن، گردآوری افسانه‏‌ها و متل‏‌ها با گویش ‏‌ها و لهجه‌های محلی را شامل می‏ شود. قصص قرآنی و دینی و همچنین بخش ویژه برای تولید کتاب صوتی به صورت گروهی و خانوادگی، از دیگر بخش ‏های تفکیک‏ شده در این سایت است.

وی افزود: کتاب‏خانه فردوس پس از گردآوری فایل‏‌های ارسال شده به جشنواره و انجام خدمات فنی لازم بر روی آنها، آثار نهایی و کامل را برای بهره‏ برداری در اختیار مراکز ویژه نابینایان در سراسر کشور قرار خواهد داد.

بیژن پورمند با اشاره به بخش مسابقه و رقابتی این دوره از جشنواره گفت: اگرچه داوطلبان با رویکرد معنوی و خیرخواهی و نوع‏ دوستی در این جشنواره مشارکت خواهند داشت اما، پس از انتخاب آثار برگزیده توسط هیات داوران لوح و جوایز ارزنده‏‌ای به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵؛ علاقه ‏مندان می ‏توانند برای شرکت در چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی، ابتدا به سایت جشنواره به آدرس www.ketabkhanimajazi.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند. سپس، کتاب یا کتاب‌های مناسب گروه سنی کودکان، نوجوانان و به ویژه نابینایان را انتخاب کرده و آن‏‌ها را در خانه، استودیو و یا هر مکان مناسب دیگری، بازخوانی و صدای خود را ضبط کنند. سپس فایل تولید شده را از هریک از دو طریق سایت جشنواره یا تلگرام دبیرخانه به شماره (۰۹۱۹۷۷۴۳۳۴۸) ارسال کنند.

علاقه ‏مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‏توانند به دبیرخانه جشنواره، واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی، فرهنگسرای فردوس، کتابخانه فردوس مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.