امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60618
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 11 تیر 1396 - 21:35 | | ارسال توسط :

ابلاغ تخصیص ۸۵ درصد بودجه قرآنی سال ۹۶/ رایزنی برای تخصیص ۱۰۰ درصدی

به گزارش بابل نوین، محمدرضا فراهانی، رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد بودجه فعالیت‌های قرآنی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از کل مبلغ اختصاص یافته بودجه آن هم در روزهای پایانی سال، اختصاص یافت، گفت: با اساس‌نامه‌ای که صندوق مشارکت […]

به گزارش بابل نوین، محمدرضا فراهانی، رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد بودجه فعالیت‌های قرآنی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از کل مبلغ اختصاص یافته بودجه آن هم در روزهای پایانی سال، اختصاص یافت، گفت: با اساس‌نامه‌ای که صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی پیدا کرد، باید اعتباراتی که دریافت می‌شد تا پایان سال هزینه می‌شد، بنابر این ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از بودجه ۱۰ میلیاردی را در همان روزها بین دستگاه‌ها توزیع کردیم.

وضعیت توزیع بودجه ۹۵
وی در مورد سرنوشت یک درصد کل بودجه دریافتی که توزیع نشده است نیز افزود: ۱۰۰ میلیون تومان که همان یک درصد بودجه بود نیز برای قانونی که می‌گوید یک درصد از همه بودجه‌ها باید برای بحث پژوهش اختصاص یابد، اختصاص یافت.
فراهانی همچنین در مورد وضعیت جلسات کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در سال ۹۶ نیز خاطرنشان کرد: تاکنون چهار جلسه این کمیته طی ماه‌های اخیر تشکیل شده و در آن بحث‌های اولیه در مورد سیاست‌های توزیع منابع برای سال جاری صورت گرفته است. ضمن اینکه پیگیری‌های لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.
ابلاغ ۸۵ درصد بودجه ۹۶
رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه سال‌ گذشته تا ماه‌های پایانی سال وضعیت و تکلیف صندوق مشارکت مشخص نبود، اظهار کرد: امسال این مشکلات دیگر وجود ندارد و این موضوع در دریافت بودجه اثر خواهد گذاشت. خوشبختانه طی روزهای گذشته سازمان برنامه و بودجه ابلاغ اعتبار قرآنی را اعلام و تخصیص را مشخص کرده است که براساس این ابلاغ ۸۵ درصد بودجه قرآنی سال ۹۶ محقق خواهد شد.
وی اذعان کرد: سازمان برنامه و بودجه در ابتدای سال به دستگاه‌ها اعلام می‌کند که توان پرداخت چه میزان از بودجه‌ای که در قانون آمده است، خواهد داشت. معمولاً در نهایت دولت با چند درصد اختلاف بالاتر یا پائین‌تر، مبلغ ابلاغ شده را اختصاص می‌دهد. با توجه به حوزه کاری که در وزارت بهداشت دارم و با احتساب تجربه تحقق بودجه در آن حوزه، معمولاً مبلغ ابلاغ شده با چند درصد اختلاف تخصیص خواهد یافت.
تلاش برای دریافت بودجه ۱۰۰ درصدی
فراهانی همچنین در پاسخ به این سوال که تلاشی برای تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۹۶ صورت گرفته است یا خیر؟ بیان کرد:‌ البته به دنبال این هستیم که ۱۰۰ درصد بودجه تخصیص یابد و در همین راستا نامه‌ای تنظیم شده و در آن اشاره شده است که با توجه به اینکه در سال‌های گذشته منابع کمی دریافت شده است، در سال ۹۶ صددرصد بودجه اختصاص یابد.
وی با تأکید بر اینکه ابلاغ اختصاص ۸۵ درصد کل بودجه رقم خوبی است، گفت: بسیاری از دستگاه‌ها تنها ابلاغ ۶۵ تا ۷۵ درصد بودجه قانونی را دریافت کرده‌اند. در این زمینه باید از سازمان برنامه و بودجه نیز تشکر کنیم که رقم خوبی را ابلاغ کرده است و قطعاً در تلاش خواهیم بود که ۱۰۰ درصد اختصاص یابد.
زمان دریافت بودجه
رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه در پاسخ به این سوال که امسال بودجه زودتر از سال‌های گذشته اختصاص خواهد یافت یا خیر،‌ افزود: سازمان برنامه و بودجه سه ماهه اول سال مبالغ اختصاصی را ابلاغ می‌کند و در ادامه به مرور کار تخصیص صورت می‌گیرد. امسال مانند سال گذشته نیست و بودجه در روزهای پایانی دریافت نخواهد شد و طی چند زمان بودجه ابلاغی دریافت خواهد شد.
فراهانی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایکنا در مورد زمان تخصیص بودجه ابلاغی نیز اذعان کرد: بر اساس روالی که وجود دارد پیش‌بینی من این است که با مشخص شدن مبلغ ابلاغی،‌ تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود و در ادامه تخصیص بودجه و تعداد دفعات آن مشخص خواهد شد.
رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان برنامه و بودجه از صندوق جلوتر بود و شهریورماه رقمی را تخصیص داده بود، گفت: با این وجود شرایط صندوق برای دریافت آن بودجه فراهم نبود. با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که سیستم بر روی روال افتاده است و از ابتدای سال تکلیف مشخص است مشکلات سال قبل وجود نخواهد داشت. اگر سال قبل مشکلات صندوق وجود نداشت، شاید ارقام بیشتری را دریافت می کردیم. در نهایت حدس من این است که اگر تفاهم‌نامه امضا شود به طور معمول باید در مردادماه بودجه ابلاغی دریافت شود که البته طی چند مرحله خواهد بود. در واقع روال کار به این صورت است و از اینکه در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد مطلع نیستم./ص
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.