امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69400
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 15 آبان 1396 - 13:39 | | ارسال توسط :

اثرگذاری «اربعین» فراتر از برگزاری همایش‌ها و سمینارهاست

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی با تأکید بر اینکه اثرگذاری جریان اربعین از برگزاری بسیاری از کنگره‌ها، سمینارها و همایش‌ها بیشتر است، گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت کاملاً خودجوش است.

به گزارش بابل نوین،ایام پیاده‎روی اربعین امام حسین(ع) مقطعی است که می‌توان از آن به‌عنوان فرصتی جهت رشد و ارتقای صفات اخلاقی و رفتاری در ابعاد فردی و اجتماعی، در پرتو انوار مقدس اباعبدالله(ع) استفاده کرد.

در واقع می‎توان گفت خداوند متعال صحنه‎ای به‌صورت عملی پیشِ‌روی بشریت قرار داده است، طوری که بشریت در پرتو آن می‌تواند به بهترین الگوها و سبک‌های زندگی در راستای تعاملات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دست یابد.

در همین راستا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی کرمی از سخنرانان و وعاظ کشور در گفت‌وگویی با خبرنگار ما، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار نهفته در جریان اربعین حسینی(ع) گفت: جمهوری اسلامی و ماجرای انقلاب اسلامی این ظرفیت را در اربعین ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی افزود: امروزه راهپیمایی اربعین حسینی خودش به یک انقلاب تبدیل شده که پیوسته در حال پیشرفت و حرکت به‌سوی جلو است.

وی با تأکید بر اینکه اثرگذاری جریان اربعین از برگزاری بسیاری از کنگره‌ها، سمینارها و همایش‌ها بیشتر است، یادآور شد: راهپیمایی اربعین یک حرکت کاملاً خودجوش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی تأکید کرد: این جریان از سوی هیچ فرد، نهاد و مرکزی سازمان‌دهی نشده است، بنابراین می‌توان گفت این حرکت میلیونی بیانگر یک معجزه و نشان از اخبار غیبی است.

وی با بیان این مطلب که راهپیمایی اربعین حسینی بیانگر فضای ظهور است، گفت: انسان‌ها در ایام اربعین برای خدمت به یکدیگر هیچ‌گونه توقع و انگیزۀ مالی ندارند، همه‌جا صلح، صفا و صمیمیت حکم‌فرماست، در این ایام انسان‌ها بسیار به یکدیگر نزدیک‌اند، حس حضور امام(ع) و … اینها و بسیاری دیگر بیانگر فضایی از ظهور است.

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.