امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62844
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 11 مرداد 1396 - 12:48 | | ارسال توسط :

اثر تازه‌ای از احمدرضا احمدی چاپ شد

«بر یال اسب سفید» عنوان جدیدترین داستان احمدرضا احمدی است که با تصویرگری کمال طباطبایی از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده است.

به گزارش بابل نوین،احمدرضا احمدی از نویسندگان و شاعران پیشکسوت معاصر تا به حال آثار زیادی را برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تولید کرده است. از او به تازگی اثری داستانی به عنوان «بر یال اسب سفید» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

این اثر که برای نوجوانان و گروه سنی «د» (۱۲ تا ۱۴ سال) منتشر شده است درباره‌ رابطه‌ اسبی سفید با صاحبش است. این اسب که به توصیف راوی همیشه در خواب است معجزه‌هایی را همراه دارد، گاهی بر یال او بهار نارنج می‌روید و گاهی انگور، تا آنکه بالاخره او از خواب بیدار می‌شود و طغیان می‌کند.

«بر یال اسب سفید» روایتی شعرگونه دارد و همچون دیگر آثار احمدی مضمون آن فلسفی است: «یک روز صبح زمستان، پیرمرد صاحب اسب دید اسب به دریا رفت. پیرمرد تا شب در کنار دریا به انتظار اسب نشست. اما اسب از دریا بازنگشت. پیرمرد صاحب اسب سالیان دراز هر صبح در ساحل برای اسب یونجه می‌گذاشت که اگر اسب از دریا بازگشت، گرسنه نماند.»

کتاب «بر یال اسب سفید» در قالب ۴۴ صفحه رنگی با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت ۹۵هزار ریال از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده است.

این درحالی‌ است که داستان «پرواز» اثر احمدرضا احمدی نیز به تازگی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. «پرواز» داستان پسری است که تصمیم می‌گیرد به آسمان پرواز کند. او سفر طولانی مدت خود را آغاز و در این میان سعی می‌کند دنیا را تغییر دهد.

مجموعه شعر «زنی در کنار ویترین‌ها» شامل ۵۱ شعر و مجموعه شعر «روبان قرمز» شامل ۱۱۰ قطعه شعر سپید کوتاه نیز از دیگر آثاری است که اخیرا از احمدرضا احمدی از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

از دیگر آثار این نویسنده و شاعر پیشکسوت برای کودکان و نوجوانان می‌توان به «دخترک ماهی تنهایی»، «مسافران هواپیمای سفید رنگ»، «ناگهان چراغ‌ها روشن شدند»، – «هفت کمان هفت‌رنگ»، «تو دیگر از این بوته هزار گل سرخ داری»، «پسرک و دوازده ماه سال»، «روزهای آخر پاییز بود»، «خرگوش سفیدم همیشه سفید بود»، «نوشتم باران، باران بارید»، «خواب یک سیب، سیب یک خواب»، «شب یلدا قصهٔ بلندترین شب سال»، «اسب و سیب و بهار»، «در باغچه عروس و داماد روییده بود»، «ناگهان چراغ‌ها روشن شدند»، «در یک شب مهتابی که شب چهاردهم ماه بود»، «کبوتر سفید کنار آینه»، «باز هم نوشتم صبح، صبح شد»، «شب روز اول و صبح روز هفتم» و «رنگین‌کمانی که همیشه رخ نمی‌داد» اشاره کرد.

از احمدی آثار زیادی هم در حوزه بزرگسال منتشر شده است که از جمله آنها می‌توان به «عاشقی بود که صبحگاه دیر به مسافرخانه آمده بود»، «از نگاه تو زیر آسمان لاجوردی»، «ویرانه‌های دل را به باد می‌سپارم»، «لکه‌ای از عمر بر دیوار بود»، «قافیه در باد گم می‌شود»، «هزار پله به دریا مانده است»، «نثرهای یومیه»، «ما روی زمین هستیم»، «من فقط سفیدی اسب را گریستم»، «وقت خوب مصائب»، «روزنامهٔ شیشه‌ای»، «طرح»، «می‌گویند بیرون از این اتاق برف می‌بارد»، «یادگار عشق و حرمان مدام»، «به خاطر غنای این اندوه دستان ما را بگیر»، «میوه‌ها طعم تکراری دارند، بر دیوار کافه، «به سوی تو می‌آیم»، «دری به سوی دریا» و «عزیز من» اشاره کرد.

احمدی در سال ۱۳۸۵ احمدی به عنوان شاعر برگزیده، پنجمین دوره اهدای جایزه شعر بیژن جلالی و در سال ۱۳۸۸ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شد.  /ص

ایبنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.