امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53252
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 12 فروردین 1396 - 7:21 | | ارسال توسط :

از بسته شدن پرونده جشنواره شعر فجر تا وداع با دو شاعر توانمند

جامعه ادبی در اسفند 95 احمد عزیزی و افشین یداللهی؛ دو شاعر خوب و ارزشمند را از دست داد.

به گزارش بابل نوین،   از اولین اتفاقات حوزه ادبیات در اسفند ۹۵ اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر کتاب با حضور سیدرضا صالحی امیری؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که با تجلیل از برگزیدگان پایان یافت.

همچنین در این ماه نشست خبری یحیی دهقانی مدیر کمیته فعالیت های فرهنگی سی‌اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور فتح‌ الله فروغی معاون کمیته علمی و فرهنگی، سید عباس حسینی نیک، عبدالعظیم فریدون و مسعود پایدار برگزار شد که برآیند این جلسه توجه بیش از پیش به وجه نمایشگاهی نمایشگاه کتاب بود. سید عباس صالحی؛ رئیس سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران نیز در احکامی جداگانه نادر قدیانی، محمد حمزه‌زاده و فریدون عموزاده خلیلی را به عنوان مشاور رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب کرد.
دیگر برنامه اسفند ۹۵ برگزاری آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آخرین محفل شعرخوانی این جشنواره بود که با حضور شاعران خراسانی و خارجی جشنواره در مشهدمقدس برگزار شد. مصطفی محدثی خراسانی مسئول اجرای این مراسم، با اشاره به انتخاب محمدکاظم کاظمی به‌ عنوان دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر اظهار داشت: انتخاب کاظمی به‌ عنوان دبیر علمی جشنواره شعر فجر، اتفاق خجسته و مبارکی بود که نشان از شهامت مسئولان برگزاری این جایزه دارد؛ زیرا توانستند برای گسترش زبان فارسی، مقابل برخی حواشی و ذهنیت‌های ناصحیح ایستادگی کنند که به دوستانم در بنیاد شعر و ادبیات داستانی بابت این انتخاب شجاعانه تبریک می‌گویم.
از اتفاقات غمبار اسفند ۹۵ درگذشت احمد عزیزی و افشین یداللهی دو شاعر خوب و توانای کشورمان بود که اهالی قلم را در این ماه به سوگ نشاند. احمد عزیزی شاعر انقلابی پس از تحمل ۹ سال بیماری در ۱۶ اسفند ماه به دیدار حق شتافت که مقام معظم رهبری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در پیام های جداگانه ای درگذشت این شاعر اهل بیت (ع) را تسلیت گفتند. افشین یداللهی نیز سه شنبه ۲۴ اسفند، در مسیر بازگشت از هشتگرد به سمت تهران به دلیل برخورد شدید یک دستگاه کامیون با خودرو شخصی‌اش، به شدت مجروح شد و در نهایت ۲۵ اسفند ماه درگذشت.
اما از دیگر برنامه های برپا شده در این ماه می توان به اختتامیه دومین جشنواره بین المللی شعر پارسی «آیینه مهر» در فرهنگسرای اندیشه، برگزاری شب شعر و ادب فارسی با عنوان «در انتظار بهار» به همت نمایندگی بنیاد سعدی در صربستان، سی و چهارمین آیین «شب شاعر» با حضور شعرا و چهره های ادبی سرشناس انقلابی در سازمان هنری رسانه ای اوج، رونمایی از کتاب «همسکوت» سعید سکاکی و مراسم اختتامیه جایزه کتاب سال شعر به انتخاب خبرنگاران در مرکز تبادل کتاب اشاره کرد./ص
باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.