امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 78259
  پرینتخانه » فناوری اطلاعات تاریخ انتشار : 16 بهمن 1396 - 20:18 | | ارسال توسط :

استانداردهای حوزه فاوا مغفول مانده است

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای کشور با اشاره به عضویت این سازمان در سازمان بین المللی استاندارد GTC1 این مساله را باعث ارتقای استانداردهای حوزه فاوا (حوزه‌ های مختلف ICT) عنوان کرد.

به گزارش بابل نوین،ناصر علی سعادت رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای کشور، امروز با بیان اینکه متاسفانه در حوزه محصولات ارتباطات و فناوری اطلاعات به مقوله استاندارد توجه نمی‌ شود اظهار کرد: استاندارد یکی از پایه‌ های اصلی هر صنعتی است، به همین خاطر ما هم به عنوان صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات نمی‌ توانیم به استانداردهای این حوزه بی‌ توجه باشیم.

او با اشاره به شاخه‌ های مختلف صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: به تناسب شاخه‌ های مختلفی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم، استانداردهای مختلفی وجود دارد؛ در استانداردهای جهانی متاسفانه به دلیل بی‌ توجهی به همین مساله رتبه ما از یک عضو رای‌ دهنده و فعال به یک عضو مشاهده‌ گر تنزل یافته بود که البته دوباره به جایگاه خود برگشتیم.

وی درباره علت کم توجهی به مساله استانداردهای حوزه فاوا همچنین ادامه داد: مدتی بود که مساله استاندارد به علت رقابت‌ های انتخاباتی این حوزه دیده نمی‌ شد و به تعویق می‌ افتاد. البته ما مکاتباتی را با سازمان استاندارد GTC1 انجام دادیم تا کمیته‌ای را به عنوان مسئول استاندارد معرفی کنیم که خوشبختانه مورد پذیرش هم قرار گرفت.

سعادت در پایان تصریح کرد: ما در یک سال گذشته که عضو این سازمان استاندارد شده‌ایم، توانسته‌ ایم جایگاه کشورمان را در استانداردهای جهانی ارتقاء دهیم./ز

کلیک

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.