امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74732
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 29 آذر 1396 - 12:49 | | ارسال توسط :

استفاده از نیروی متخصص دغدغه رییس بسکتبال باشد

شهرام پرنیاک معتقد است که رییس آینده فدراسیون بسکتبال باید در تمام زمینه‌ها از نیروهای متخصص و کاربلد استفاده کند.

به گزارش بابل نوین،رییس هیات بسکتبال استان خوزستان درباره مشکلات بسکتبال و نیازهایی که رییس آینده فدراسیون باید به آن توجه کند اظهار کرد: به نظر من بسکتبال ایران اکنون در زمینه‌های مختلف ضعف‌هایی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرند و طی یک برنامه‌ریزی درست در مسیر رشد قرار بگیرند. هم در بحث قهرمانی و هم در بحث همگانی نیاز داریم تا با برنامه‌ریزی قوی رشد کنیم. رییس آینده بسکتبال باید توسعه این رشته در تمام کشور را مورد توجه قرار بدهد و تمامی استان‌ها را فعال کند تا گستردگی خوبی در این رشته ایجاد شود. به نظر من اگر هر استانی در بسکتبال غیرفعال شود خود فدراسیون و تیم ملی ضرر می‌کنند.

پرنیاک ادامه داد: نکته دیگر این است که باید شان و منزلت فدراسیون بسکتبال و سپس هیات‌های استانی بالا برود. بسکتبال یکی از رشته‌های مهم ایران و جهان است و باید در داخل کشور جایگاه بالایی داشته باشد. هیات‌ها به عنوان بازوی توانمند فدراسیون هستند که اگر فراموش شوند این رشته به مشکل می‌خورد. قطعا باید از پتانسیل استان‌ها استفاده شود و در تصمیم‌گیری‌ها نیز به استان‌ها نقش داده شود. از طرف دیگر باید هیات‌ها در عملی کردن برنامه‌ها نیز تامین شوند. باید سیستم ارزشیابی از استان‌ها فعال شود و طبق فعالیت استان‌ها بودجه برایشان تعیین شود.

او با اشاره به ضرورت توسعه اقتصادی بسکتبال بیان کرد: برای اجرا شدن هر برنامه، منابع مالی نقش بسیار زیادی دارند. قطعا بسکتبال که اکنون باید در زمینه‌های مختلف برنامه داشته باشد نیاز به منابع مالی هم دارد. هیات‌ها نیاز به بودجه مناسب دارند تا بتوانند برنامه‌ها را عملی کنند و در مسیر توسعه در کنار فدراسیون باشند. رییس آینده بسکتبال باید به زیرساخت‌ها نیز توجه زیادی داشته باشد و بتواند با توسعه امکانات فضایی ایجاد کند که مردم به سمت این رشته بیایند و وارد چرخه توپ و تور شوند.

رییس هیات بسکتبال استان خوزستان در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین وظیفه رییس آینده بسکتبال باید چه باشد؟ تصریح کرد: اولویت باید استفاده از نیروهای کاربلد، با انگیزه و متخصص باشد. باید در تمام کمیته‌ها از افراد توانمند استفاده کرد به خصوص در کمیته اقتصادی که اکنون بسکتبال در آن ضعف چشم‌گیری دارد. می‌توانیم از فدراسیون‌ها و کشورهای دیگر الگو برداری مناسبی داشته باشیم و از آن برای رشد فدراسیون کمک بگیریم. یک موضوع دیگر که دغدغه همه هیات‌ها بوده توجه است. رییس آینده باید برای استان‌ها وقت بگذارد. از نزدیک وضعیت استان‌ها را ببیند و مشکلات را بشناسد تا بتواند آنها را حل کند. همچنین رییس آینده بسکتبال از نظر مالی وابسته به وزارت ورزش نباشد. بودجه دولتی هیچ وقت نمی‌تواند به رشد ورزش کمک کند و باید فدراسیون این توانایی را داشته باشد که مستقل کار کند و بتواند منابع مالی مناسب را داشته باشد و از آنها برای رشد بهره ببرد. امروز بسکتبال به یک مدیری نیاز دارد که بتواند مشکلات را حل کند. مدیری که مشکلات را بشناسند و توانایی حل آنها را داشته باشد. باید بپذیریم که بسکتبال در زمینه‌های مختلف دچار مشکل است و باید آسیب‌شناسی اساسی انجام و سپس مشکلات حل شود.

او همچنین گفت: ما منتظر هستیم تا تایید صلاحیت‌ها اعلام شود و سپس ببینیم کدام مدیر چه برنامه‌ای برای آینده دارد. قطعا با ارائه برنامه‌ها و سپس پرسش و پاسخ‌هایی مناسب از این برنامه‌ها می‌توان متوجه شد که چه کسی اکنون توانایی مدیریت فدراسیون بسکتبال را دارد./ز

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.