امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57682
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 01 خرداد 1396 - 12:16 | | ارسال توسط :

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قرآن به ۸ خرداد موکول شد + جزئیات

جزئیات بخش‌ها و کمیته‌های بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز با حضور رئیس این نمایشگاه تشریح و از تغییر زمان افتتاح نمایشگاه خبر داده شد.

به گزارش بابل نوین، نشست خبری بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، صبح امروز اول خردادماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سالن جلسات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

در این نشست خبری اعلام شد که زمان افتتاح نمایشگاه قرآن از هفتم به هشت خردادماه موکول شد. علت این تغییر اهمیت حضور وزرا در افتتاحیه نمایشگاه قرآن و برگزاری جلسه هیئت دولت در روز هفتم خردادماه اعلام شد. پیش از این تاریخ افتتاح نمایشگاه یک بار، ششم خرداد و بار دیگر هفتم خردادماه اعلام شد.
در ابتدای نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی قرآن، پوستر این دوره از نمایشگاه رونمایی شد و در ادامه آن حجت الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد طی سخنانی با اشاره به این که یکی از اتفاقات ماه مبارک رمضان برپایی نمایشگاه قرآن در سطح کشور است گفت: امسال همزمان با ماه مبارک رمضان شاهد برپایی ۲۰۰ نمایشگاه قرآن در سطح شهرها و استان‌های مختلف خواهیم بود که اصلی‌ترین آنها همان نمایشگاه بین‌المللی تهران است.
وی با اشاره به شعار نمایشگاه قرآن در دوره قبل که به سوی فهم قرآن بود افزود: سال قبل از این شعار نمایشگاه استقبال خوبی به عمل آمد، امسال نیز اخلاق به عنوان یکی از مسائل مطرح شده در قرآن به عنوان شعار نمایشگاه انتخاب شده است. قرآن، کتاب اخلاق است و مسائل اخلاقی در آن برجسته است امیدواریم با برگزاری برنامه‌های مختلف مردم را با گوشه‌هایی از اخلاق مطرح در قرآن آشنا کنیم.
رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشارکت ۵۰ سازمان و نهاد در نمایشگاه بیست و پنجم اظهار کرد: این حد از مشارکت در نوع خود بی نظیر است و در بین کشورهای اسلامی در حوزه نمایشگاهی کار بی نظری محسوب می‌شود و این موضوع را بارها مقامات کشورهای عربی اذعان کرده و از این نمایشگاه به عنوان یک فعالیت قرآنی بزرگ یاد کرده اند. نمایشگاه قرآن حتی در مقایسه با حوزه ادیان نیز به همین صورت است.
اندیشه‌های امام(ره) بررسی می‌شود
حشمی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایشگاه امسال دو بخش محتوایی و اجرایی دارد که بخش اجرایی ۱۸ کمیته و بخش محتوایی ۲۰ کمیته دارد، همچنین در بخش بین‌الملل شاهد تغییراتی خواهیم بود که بیشتر تمرکز بر روی حضور رسانه‌ها، شخصیت‌ها و موسسات برجسته قرآنی جهان اسلام خواهد بود، با این وجود آثاری از ۲۰ کشور دنیا در نمایشگاه حضور خواهند یافت.
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به طراحی بخش ویژه در نمایشگاه قرآن گفت: در این نمایشگاه از سه مفسر برجسته و فقید قرآن حضرات آیات هاشمی رفسنجانی، واعظ زاده خراسانی و موسوی اردبیلی تجلیل می‌شود، همچنین با توجه به برگزاری نمایشگاه در ایام ارتحال امام خمینی(ره) بخش ویژه‌ای برای بررسی آثار امام در نظر گرفته شده است./ص
ایکنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.