امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 70185
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 22 آبان 1396 - 19:38 | | ارسال توسط :

افزایش سهم راه آهن در ترانزیت کالا بین قطب‌های اقتصادی دنیا/حجم رابطه اقتصادی ایران با آلمان به ۹٫۲ میلیارد یورو رسید

به گزارش بابل نوین، سعید محمدزاده در نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش ریلی ایران به شرکت‌های آلمانی، گفت: روابط اقتصادی و عمرانی ایران و آلمان در طول سه سال اخیر، پس از سفر وزیر راه و شهرسازی ایران به این کشور روند رو به رشدی داشته است. وی در ادامه افزود: روابط ایران با آلمان […]

به گزارش بابل نوین، سعید محمدزاده در نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش ریلی ایران به شرکت‌های آلمانی، گفت: روابط اقتصادی و عمرانی ایران و آلمان در طول سه سال اخیر، پس از سفر وزیر راه و شهرسازی ایران به این کشور روند رو به رشدی داشته است.

وی در ادامه افزود: روابط ایران با آلمان و گسترش آن در ابعاد سیاسی و اقتصادی یکی از اولویت های مهم سیاست خارجی کشورمان در رابطه با اتحادیه اروپا است.

حجم رابطه اقتصادی ایران با آلمان به ۹٫۲ میلیارد یورو رسید

محمدزاده تصریح کرد: حجم روابط اقتصادی ایران با آلمان که در دوره پیش از برجام به شدت کاهش یافته بود در دوره پسابرجام رشد قابل ملاحظه ای یافته به طوری که در سال گذشته میلادی، به رقمی معادل ۹٫۲ میلیارد یورو رسیده است.

مدیر عامل راه آهن اظهار کرد: ایران و آلمان می توانند به عنوان دو شریک قابل اعتماد در زمینه های مختلف اقتصادی همکاری بسیار نزدیک تری با یکدیگر داشته باشند.

محمدزاده با بیان اینکه ایران، بین کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی دومین کشور بزرگ اقتصادی است افزود: JDP ایران در سال ۲۰۱۶، ۴۱۲ میلیارد دلار بوده و با ۸۰ میلیون نفر بیشترین جمعیت را در منطقه دارد.

وی یادآور شد: اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۶ یک جهش ۶٫۴ درصدی داشته است.

محمدزاده با بیان اینکه ایران، ایمن ترین و با ثبات ترین کشور منطقه به شمار می رود و با جمعیت جوان و پتانسیل هایی که دارد می تواند به یک بازار و شریک تجاری موفق برای سرمایه گذاری خارجی تبدیل شود افزود: پس از برجام حجم تجارت بین ایران و اتحادیه اروپا بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: اروپا، دومین مقصد صادراتی ایران در نظر گرفته شده و ۱۳ درصد سهم صادرات ایران به مقصد کشورهای عضو این اتحادیه است، در نتیجه چشم انداز خوبی برای توسعه روابط با اروپا و آلمان وجود دارد.

محمدزاده در ادامه به برنامه ها و سیاست های راه آهن برای توسعه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و تصریح کرد: ایران، در برنامه ششم توسعه سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ اولویت خود را به افزایش حمل و نقل ریلی و توسعه راه آهن داده و افزایش سهم راه آهن در حمل بار از ۱۲ درصد به ۳۰ درصد و در حمل مسافر از ۸ درصد به ۲۰ درصد پیش بینی شده است.

محمدزاده به دیگر برنامه های راه آهن اشاره کرد و یادآورشد: افزایش خطوط برقی با هدف مدیریت مصرف انرژی و ارتقای سرعت به ۲۰۰ کیلیومتر در ساعت، احداث خطوط پر سرعت متناسب با صنعت گردشگری و توسعه ایستگاه های مسافری با تأکید بر TOD از مهمترین برنامه های راه آهن به شمار می رود.

مدیر عامل راه آهن در ادامه توضیح داد: استفاده از توان فنی مهندسی و صنعتی داخل ایران در تأمین توسعه ماشین آلات و تجهیزات ریلی، نوسازی و بازسازی خطوط، ایستگاه ها و ناوگان و افزایش مشارکت بخش خصوصی در تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری، توسعه و ایجاد بنادر خشک و مراکز لجستیکی و اتصال به مراکز تجاری، معدنی و توسعه زیر ساخت ها در بنادر از دیگر برنامه های راه آهن به شمار می رود.

محمدزاده با بیان اینکه برای اجرای این برنامه ها رویکرد مشارکت بخش خصوصی در سه حوزه کاری است افزود: بهره برداری از ناوگان از جمله ناوگان مسافری و باری به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: برای تحقق اهداف واقعی با توجه به پتانسیل های دو کشور راه طولانی در پیش است و امیدواریم نشست امروز بتواند سبب همکاری های بیشتر بین دو کشور شود.

سرمایه گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری ایران در حوزه ریلی در چهار سال گذشته

محمدزاده اذعان کرد: برای همکاری با شرکت بیمه مذاکراتی را انجام داده ایم و قرارداد های بزرگی برای برقی کردن خطوط منعقد کرده ایم و در این حوزه از توانمندی های نیروهای متخصص استفاده خواهیم کرد.

وی یادآورشد: برای برقی کردن قطار تهران – مشهد و راه اندازی قطار سریع السیر تهران، قم، اصفهان از همکاری و مشارکت شرکت های آلمانی استفاده می کنیم.

این مقام مسوول اذعان کرد: راه آهن ایران ۷، میلیارد در قرارداد فاینانس برای توسعه زیرساخت‌های ریلی منعقد کرده است.

محمد زاده تاکید کرد: در چهار سال گذشته ایران ۱.۵ میلیارد دلار در حوزه ریلی سرمایه گذاری مستقیم داشته و این رقم، غیر ارقام فاینانس بوده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.