امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 78332
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 18 بهمن 1396 - 10:40 | | ارسال توسط :

افزایش ۱۰ درصدی تولید شلتوک برنج در سال زراعی جدید/ ذخیره سازی ۴۰۰ هزارتن مرکبات در سورتینگ های مازندران

رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران گفت: امسال در كشت اول و دوم برنج، بيش از يك ميليون و 300 هزار تن شلتوك توليد شد، كه در مقايسه با سال گذشته 10 درصد افزايش توليد داشته است

به گزارش بابل نوین،دلاور حیدرپور با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه در دهه فجر امسال اظهار کرد: در این دهه تعداد ۷۵ پروژه عمرانی تولیدی خدماتی با اعتبار هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعم از دولتی،تسهیلاتی و سرمایه ای متقاضیان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ها در ۱۱۷ روستا اجرا و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ خانوار کشاورز از این طرح ها بهره مند شدند، افزود: از این پروژه ها برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد شد که شامل تجهیزات و نوسازی، جاده سازی بین مزارع،کانال ها،احداث باغ، شیلات،مرغداری و یک واحد شالیکوبی بودکه بخشی به بهره برداری رسید و بقیه نیز تا پایان دهه فجر به مرحله افتتاح می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: کلنگ زنی یک پروژه پشتیبانی ماهی در قفس با اعتبارات دولتی شامل اسکله پشتیبانی برای ارائه خدمات پرورش ماهی در قفس نیز در دستور کار قرار دارد.

حیدرپور در ادامه افزود: تمامی اقدامات بخش کشاورزی در جهت حمایت از تولید و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطر نشان کرد: امسال درکشت اول و دوم برنج، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک تولید شد که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش تولید داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: امسال باغداران مازندران دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع مرکبات تولید کردند که تماما برداشت و به بازار عرضه شد؛ بخشی نیز در حدود ۴۰۰ هزار تن در انبارها ذخیره شده است که به تدریج به بازار عرضه می شود.

حیدرپور با اشاره به پیش بینی لازم جهت تنظیم بازار شب عید بیان کرد: در این راستا ۳۰ هزار تن میوه ذخیره شد؛ که ۲۵ هزار تن خریداری شده و در حال حمل است و تاکنون نیز پنج هزار و ۳۰۰ تن به مقاصد استان ها حمل شده و مابقی تا آخر بهمن حمل می شود./ز

ایسنا

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.