امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83070
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 08 مرداد 1397 - 12:01 | | ارسال توسط :

افزایش ۳۰ درصدی اشتغال در حوزه آی سی تی مازندران

به گزارش بابل نوین، یدالله طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از برگزاری ۶۰ رویداد استارت آپی در استان خبر داد و گفت: ۵۰ گروه استارت آپی از این رویداد‌ها استخراج شده و از این تعداد پنج گروه مربوط به مازندران بوده است و شاهد افزایش ۳۰ درصد کسب و کار‌های اینترنتی در این بخش […]

به گزارش بابل نوین، یدالله طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از برگزاری ۶۰ رویداد استارت آپی در استان خبر داد و گفت: ۵۰ گروه استارت آپی از این رویداد‌ها استخراج شده و از این تعداد پنج گروه مربوط به مازندران بوده است و شاهد افزایش ۳۰ درصد کسب و کار‌های اینترنتی در این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه در تلاش برای راه اندازی زیست بوم آی سی تی مازندران هستیم افزود:هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در این استان سرمایه گذاری شده که این مساله در روند اشتغالزایی تاثیر خوبی داشته است.

طهماسبی با بیاین اینکه مازندران بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مازندران ۲ میلیون و ۵۸۹ هزار نفر مشترک تلفن همراه هستند، افزود: ظرفیت پهنای باند استان ۱۸۰ گیگ است که اکنون از ۴۴ درصد ظرفیت آن استفاده می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، پهنای باند زیر بار استان را ۸۰ گیگ اعلام کرد و گفت: کل سیم کارت‌های استان را ۷ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۴۸ فقره است که از این میزان ۴ میلیون و ۲۰۷ هزار سیم کارت فعال است.

وی تعداد شهر‌های دارای پوشش نسل ۲، ۳ و ۴ استان را ۵۸ شهر بیان کرد و افزود: تعداد دو هزار و ۳۴ روستا دارای پوشش تلفن همراه و ۲ هزار و ۷۵ روستا نیز دارای اینترنت‌ ای دی اس ال ۷۱ درصد است و تعداد روستا‌های برخودار از اینترنت بی سیم هزار و ۶۰۵ روستا و تعداد روستا‌های دارای ارتباط ۳ هزار و ۶۲۲ روستا معادل ۱۰۰ درصد است.

وی تعداد روستا‌هایی که با رومینگ از اینترنت بهره مند می‌شوند را هزار و ۵۳۹ روستا معادل ۵۳ درصد و تعداد دفاتر پیشخوان دولت روستایی را ۵۳۲ دفتر و تعداد روستا‌های بهره‌مند شده از دستگاه‌ای تی ام را ۴۸ روستا اعلام کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ضریب نفوذ اینترنت ثابت را ۱۵ درصد و اینترنت همراه را ۶۴ درصد برشمرد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.