امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79873
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 13 اسفند 1396 - 12:57 | | ارسال توسط :

انتشار جلد چهارم «ترکه های درخت آلبالو»

جلد چهارم کتاب «ترکه های درخت آلبالو» اثر اکبر خلیلی تا حدود دو هفته دیگر منتشر می شود.

به گزارش بابل نوین، اکبر خلیلی، نویسنده در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اثر جدیدش گفت: هنوز کتاب جدیدی منتشر نکردم اما در حال انتشار اثر جدیدم به نام «ترکه های درخت آلبالو» هستم. جلد چهارم این کتاب حدود دو هفته دیگر  منتشر خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از کتاب هایم نیمه کاره مانده است و هنوز آنها را به اتمام نرسانده ام و هم اکنون یک داستان کوتاه نیز در دست نگارش دارم.

این نویسنده با اشاره به دلیل اینکه نمی تواند مانند سال های جوانی اش پرکار باشد، بیان کرد: بیماری، سن بالا و مشکلات زندگی سبب شده است دیگر نتوانم مانند سال های جوانی ام پرکار باشم و کتاب های زیادی منتشر کنم.

گفتنی است؛ «ترکه‌های درخت آلبالو» داستانی است به شدت ایرانی؛ روایتی که از بطن زندگی یک خانواده سنتی ایرانی در شهر ری تهران آغاز می‌شود و سیر تکوین و تحول او را از دوره پهلوی تا سال‌های دفاع مقدس و تغییرناپذیری بطن خانواده‌های اصیل ایران در هجوم اندیشه‌های وارداتی به تصویر می‌کشد و از قضا در این نمایش نمره قبولی نیز می‌گیرد.

بنابر این  گزارش، خلیلی و «ترکه‌های درخت آلبالو» را باید از صف‌شکنان رمان‌نویسی به سبک کلاسیک برای دفاع مقدس دانست. رمان‌هایی که در آن همه رویدادها واتفاقات در داستان با حساب خاصی چیده شده و در پی هم می‌آیند. نویسنده در مقام کارگردان این روایت داستانی، با صبر و حوصله خاصی از پی این چینش داستانی و به دنبال استنتاجی از پی آن است که از سویی بیش از منطق روایی داستانی برای وی اهمیت دارد و از سوی دیگر به شیوه‌ای روایت می‌شود که نه تنها در زمانه نوشتن خود، بلکه حتی امروز، بیش از ۲۰ سال پس از نوشتن آن بسیار بدیع و تازه می‌نماید./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.