امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62348
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 06 مرداد 1396 - 8:27 | | ارسال توسط :

اندیشه در قالب هنر ماندگار خواهد شد

به گزارش بابل نوین، مجید ملانوروزی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی که در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره بین المللی امام رضا امسال برای پانزدهمین سال متوالی در سراسر کشور و در رشته های مختلف برگزار شد. […]

به گزارش بابل نوین، مجید ملانوروزی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری عکس رضوی که در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره بین المللی امام رضا امسال برای پانزدهمین سال متوالی در سراسر کشور و در رشته های مختلف برگزار شد.

وی با بیان این‌که این جشنواره جزو نظام مندترین جشنواره های فرهنگی و هنری کشور است که به صورت پیوسته و مستمر برگزار شده است، خاطرنشان کرد: سال به سال جشنواره به آرمان‌های معنوی متولیانش نزدیک شده است، چنانکه خروجی جشنواره خلق آثاری بدیع و بسیار ارزشمند بوده است.

ملانوروزی با تأکید بر این‌که آرمان‌های معنوی و هنر موعود همیشه با فضای قدسی و دیانت آمیخته شده است، تصریح کرد: دین هیچ معرفتی را به اندازه هنر برای تبیین و ترویج، ارزشمند نیافته است و از سوی دیگر باید به این حقیقت اذعان داشت که آموزه‌های دینی به آثار هنری ایران هویت بخشیده است.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که کار هنرمندان با ایده های معنوی، قدسی و انسانی در طول تاریخ ماندگار شده است، افزود: اعتقاد داریم آثار هنرمندان حوزه معارف رضوی باید تفاوت اساسی با آثار سایر حوزه های هنری داشته باشد.

وی با بیان این‌که اندیشه در قالب هنر ماندگار خواهد شد، افزود: هنر، معارف و زبان دینی مؤلفه هایی دارد که در طول زمان تعادل ها، تناسب ها و مسایل زیبا شناختی خاصی داشته و با بسیاری از هنرهای بشری فرق می کند، فرهنگ رضوی با روح و جان همه ما آمیخته شده است.

ملانوروزی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره عکس رضوی در تبریز اظهار داشت: تبریز با مکاتب، هویت و پیشنیه غنی فرهنگی و هنری همواره درخشیده است، به حق نام هنرمندان تبریز در ردیف عالی‌ترین و باافتخارترین هنرمندان تاریخ ایران اسلامی قرار دارد.

گفتنی است، این جشنواره سراسری به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و با همکاری شورای فرهنگ عمومی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگ، هنر و ادب، انجمن هنر عکاسی، انجمن سینمای جوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه کانون‌های مساجد و سازمان بسیج هنرمندان برگزار ‌شد./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.