امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77840
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی تاریخ انتشار : 09 بهمن 1396 - 14:12 | | ارسال توسط :

انقلاب اسلامی زمینه شکوفایی نسل جوان را فراهم آورد/ باید قدردان نعمت انقلاب باشیم

امام‌جمعه بابل در جشن چهلمین سال از پیروزی انقلاب گفت: انقلاب زمینه شکوفایی نسل معاصر و جوان را فراهم کرد و اگر به زوایای مختلف توجه کنیم، خواهیم دید که توسعه و پیشرفت در ابعاد تربیتی، علمی، پژوهشی، کشاورزی و سایر امور را مدیون انقلاب هستیم.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل ظهر دوشنبه نهم بهمن در ویژه‌برنامه دهه مبارک فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما  مهم‌ترین وظیفه‌اش در قبال جوامع بشری و به ویژه در داخل ایجا بستر شکوفایی، رشد و امید است، رسالتی که انقلاب اسلامی بر دوش دارد مانند انبیا است و با دیگر انقلاب‌ها تفاوت دارد.

وی افزود: انقلاب وظیفه‌اش این است که آحاد بشری در درون خود شکوفا شوند و بستر این شکوفایی باید در  همه زمینه‌ها به ویژه علمی و فرهنگی ایجاد شود.

این مسئول ادامه داد: در اولین‌ گام‌های انقلاب نیز بسیج بابل کارهای بزرگی انجام داد، برای مثال دانشگاه علوم پزشکی که زمینه پذیرش آن پس از انقلاب ایجاد شد و شاید مردم ندانند که بسیج به عنوان نهاد خدمتگزار در عرصه پژوهش و علم بستر مناسبی فراهم کند.

وی تصریح کرد: انقلاب موجب شد چه در بخش علوم پزشکی و چه علوم فنی در بابل پیشرفت داشته باشیم، رشد چشمگیر دانشگاه نوشیروانی بابل و ده‌ها مراکز دانشگاهی دیگر همه از برکات انقلاب اسلامی است.

امام‌جمعه بابل یادآور شد: انقلاب زمینه شکوفایی نسل معاصر و جوان را فراهم کرد و اگر به زوایای مختلف توجه کنیم، خواهیم دید که توسعه و پیشرفت در ابعاد تربیتی، علمی، پژوهشی، کشاورزی و سایر امور را مدیون انقلاب هستیم، زمینه‌ای که انقلاب برای متخصصین ما فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته برای پیشرفت نیاز به همت داریم و دیگر مربوط به خودمان است، انقلاب اسلامی در ایجاد ظرفیت‌های ذره‌ای کم نگذاشت، در همین شهرستان بابل اگر مقایسه‌ای انجام دهیم و وضعیت چهل سال قبل را مرور کنیم، تحول و دگرگونی عظیمی را درون جامعه مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به رشد حضور اجتماعی زنان پس از انقلاب افزود: انقلاب اسلامی برای حضور زنان در جامعه محدودیتی قائل نشد، از سال ۵۶ که جرقه انقلاب اسلامی در کل کشور زده شد زنان همپای مردها، در این زمینه با حضور گسترده خود حضور جدی داشتند.

وی تصریح کرد: آن شوری که زنان ما در زمان انقلاب و بعد از آن داشتند، امروز ثمراتش را با موفقیت آنان در عرصه‌های پزشکی، فنی، فرهنگی، حوزوی و قالب‌های مختلف می‌بینیم، انقلاب اسلامی زنان ما را پروش داد، امروز ما شاهد توفیق و پرورش خواهران موفقی هستیم، زنانی که در زمینه‌های مختلفی می‌درخشند  و به راحتی می‌توانند نیازهای خود را در این زمینه پاسخگو باشند.

امام‌جمعه بابل زنان را محور توجه اسلام در خانواده برشمرد و  گفت: مهمترین بنیان در نظام ما و انقلاب اسلامی خانواده است و آنچه انتظار داریم این است که نسل جوان ما باید درست تربیت شوند، این تربیت از درون خانواده است، متاسفانه دختران و پسرانی که از درون خانواده  تربیت درستی ندارند، منزوی می‌شوند، اینها تمام راه‌های امیدشان بسته شد.

وی بیان کرد: اما آن دسته از جوانانی که ریشه در خانواده‌های باصالت دارند با تربیت صحیح رشد پیدا کردند، خانواده اگرچه از تعدا کمی تشکیل شده اما می‌تواند به وسعت جهان تاثیرگذار باشد از این‌روست که می‌گوییم زمینه تربیت فرزندان به خانواده برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام روحانی انقلاب اسلامی را فرهنگی دانست و  تصریح کرد: انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی  و معنوی دارد  به همین علت است که به خانواده تاکید ویژه‌ای داشت و به این عنصر متکی است، در شکل‌گیری انقلاب خانواده نقش بسزایی داشت، امروز نیز در استحکام، استقلال و احیاش نقش دارد اما این نقش باید پررنگ‌تر شود.

امام‌جمعه بابل در پایان گفت: انقلاب ما انقلاب امیدهاست و ما باید قدردان این انقلاب باشیم و نسبت به نسل انقلابی ظلم نکنیم، به یاد داشته باشیم اگر ملتی به نعمت خداوند ظلم کند، خدای متعال این نعمت را پس خواهد گرفت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.