امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82620
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 02 تیر 1397 - 15:39 | | ارسال توسط :

ایران – بلغارستان ؛ شاگردان ایگور به دنبال دومین بُرد خانگی

تیم ملی والیبال ایران دومین دیدار هفته پنجم لیگ ملت‌ها را مقابل تیم ملی بلغارستان برگزار خواهد کرد.

به گزارش بابل نوین، رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در چارچوب مرحله مقدماتی هفته پنجم خود را سپری می‌کند و امروز دومین روز خود را برگزار می‌کند.

تیم ملی والیبال کشورمان در هفته پنجم این رقابت‌ها میزبانی سه تیم بلغارستان، کره جنوبی و آلمان را بر عهده خواهد داشت و امروز دومین دیدار خانگی خود را مقابل تیم ملی بلغارستان برگزار خواهد کرد.

تیم بلغارستان یکی از تیم‌های ریشه دار در والیبال اروپا به شمار می‌رود بلغارستان در نخستین دوره رقابت های قهرمانی جهان (سال ۱۹۴۹) برنز گرفت و در نخستین دوره ای که والیبال به بازیهای المپیک راه یافت (سال ۱۹۶۴)، در این مسابقات شرکت کرد و پنجم شد تا از همان آغاز، جایگاه ویژه خود را در این ورزش ثابت کند.

ایران – بلغارستان ؛ شاگردان ایگور به دنبال دومین بُرد خانگی

این تیم از سال ۱۹۹۴ وارد لیگ جهانی شد و تا سال ۲۰۱۷ نیز در این رقابت ها باقی ماند. البته بلغارها در سال ۲۰۱۵ به سطح دوم سقوط کردند اما یک سال بعد توانستند این ناکامی را جبران کنند و به سطح اول والیبال بازگشتند.

والیبال بلغارستان مانند دیگر کشورهای شرق اروپا و روسیه، بر اساس بازی قدرتی پایه گذاری شده و سرعت و کارهای ترکیبی در حملات این تیم کمتر استفاده می شود.

در سال ۲۰۱۸ مسابقات قهرمانی جهان با میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان برگزار می شود و بلغارها امیدوارند که این تورنمنت فرصتی فراهم کند تا یک بار دیگر قدرت والیبال خود را در سطح اول جهان به نمایش بگذارند.

پلامن کونستانتینوف مربی ۴۴ ساله، از سال ۲۰۱۴ هدایت تیم ملی بلغارستان را بر عهده دارد. کونستانتینوف سال ها در باشگاه های ترکیه و روسیه سابقه مربیگری دارد و در سال ۲۰۱۵ هم، بلغارها را به مدال نقره بازی های اروپایی رساند.

تیم ملی بلغارستان در رتبه ۱۴ رده بندی فدراسیون بین المللی قرار دارد. این تیم با میانگین قدی ۱۹۹سانتی متر، یکی از بلندقامت ترین تیم های حاضر در لیگ ملت های والیبال و با میانگین سنی ۲۷ سال، یکی از پیرترین تیم های حاضر در تورنمنت است.

ایران – بلغارستان ؛ شاگردان ایگور به دنبال دومین بُرد خانگی

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارهفته پنجم خود مقابل تیم کره جنوبی به برتری ۳ بر یک دست پیدا کرد و بلغارستان نیز در گام نخست این هفته از مسابقات با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب آلمان شد.

دیدار دو تیم ایران و بلغارستان از ساعت ۱۸ و ۳۰ در سالن ۱۲ هزارنفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار خواهد شد و پیش از این مسابقه نیز کره جنوبی و آلمان به مصاف هم خواهند رفت./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.