امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61051
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 19 تیر 1396 - 17:39 | | ارسال توسط :

ایران به عنوان یک قدرت جهانی می‌درخشد

به گزارش بابل نوین، سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز (دوشنبه، ١٩ تیر ماه) در سومین همایش ملی تجلی اخلاص که در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با اشاره به اینکه بدون تردید همگان اذعان داریم که انقلاب اسلامی ایران سرآغاز بازیابی هویت همه مسلمانان است، اظهار داشت: […]

به گزارش بابل نوین، سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز (دوشنبه، ١٩ تیر ماه) در سومین همایش ملی تجلی اخلاص که در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با اشاره به اینکه بدون تردید همگان اذعان داریم که انقلاب اسلامی ایران سرآغاز بازیابی هویت همه مسلمانان است، اظهار داشت: نقطه آغاز بازگشت اسلام به حقیقت واقعی انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی باعث نجات اسلام از بردگی مدرن و آزاد کردن تفکر، اندیشه و فرهنگ دنیای اسلام از تسلط غرب شده است.

سردار سلامی اظهار داشت: انقلاب ما بازیابی شکوه و عظمت اسلام و جهان اسلام در عصر حاضر است، امروز تاریخ اسلام همواره یادآوری حماسه و خاطرات و وقایع باشکوهی است که نقاط تحول و عطفی در نظام بشری را به همراه داشته است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم تاکید می‌کند که به یاد داشته باشید که شما اندک مستضعفین داخل زمین بودید ولی خداوند به شما عزت و نصرت داد، این داستان دقیقا در موضوع انقلاب اسلامی هم رخ داد، فاصله میان تسخیر طاغوتی ما و ابعاد پیشرفت توسط آنها تعیین و بعد فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی ما توسط استکبار تعیین و مدیریت می‌شد.

سردار سلامی یادآور شد: اینکه امروز ایران صاحب قدرت با دامنه‌های بزرگ شده است غیر قابل باور بوده و این نصرت الهی است که نصیب ما شده است، وقتی ملتی در نفس خودش اراده می‌کند تا تغییری در عالم ایحاد کند این اتفاق خواهد افتاد، انقلاب ما تحولی در قلب ها، ذهن‌ها و ارده‌ها بود، امام خمینی (ره) توانست با نفوذ در قلب و ذهن تحولی اساسی در عالم ایجاد کند و این معماری قلب‌ها و ذهن‌ها توسط رهبری ادامه پیدا کرد.

وی افزود: جهان اسلام امروز در مرحله تکمیل حضور در این قلب‌ها است، امروز جهان درگیر جنگ نرم است و دفاع مقدس همان حرکت اثرگذاری است که توانست یک نویت پایان ناپذیر و فرهنگی ایجاد کند.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: دفاع مقدس یک هویت متوقف شده در زمان نیست که در یک جغرافیا و مکان و محدود به یک نسل باشد، دفاع مقدس تجسم تندیس اسلام برای اعتبار ما در جهان اسلام است، این نقش جاودان اعتقاد یک ملت در عرصه تحولات سیاسی یک ملت است.

سردار سلامی با بیان این که عناصر هویت بخش جامعه ما در دفاع مقدس رویید، گفت: یقیننا انقلاب ما بدون دفاع مقدس ناقص می‌ماند، چون در آنجا فضیلت‌ها درخشید، قرآن در دفاع مقدس ما تفسیر شد و آنچه به آن اعتقاد داشتیم تبدیل به یقین شد، سلاح و تجهیزات و قدرت ظاهری نمی‌تواند ایمان و اراده را تحت تاثیر قرار دهد و، دفاع مقدس این موضوع را ثابت کرد.

وی تاکید کرد: عدالت نسبت به دشمن در دفاع مقدس ظهور پیدا کرد، ما بدون دفاع مقدس آیا می‌توانستیم در مقابل آمریکا بایستیم و با این جنگ اسلام پیروز و قدرت‌های بزرگ کوچک شدند، می‌توان تاریخ اسلام را با دفاع مقدس به قبل و بعد از این تاریخ تقسیم کرد، ما با این جنگ ایمن شدیم، جبهه‌های جدیدی فتح کردیم و دشمن را عاجز کردیم، سلاح‌های دشمن از کار افتاد، اراده‌ها برای به کارگیری سلاح از بین رفت، دفاع مقدس چنین دستاورد‌هایی برای ما و جهان اسلام داشته است.

جانشین فرمانده سپاه افزود: ریشه‌های این شجره طیبه اسلام در این کشور ریشه کرد و شاخ و برگش تا شرق مدیترانه رفت که باعث شد لبنان جان بگیرد و فلسطین زنده شود، تونس، بحرین، عراق و افغانستان صحنه نبرد مجاهدان مسلمانان با کفار شود که این سرنوشت جدیدی را رقم خواهد زد که درخشش و طلوع اسلام بارزترین مشخصه آن خواهد بود.

سردار سلامی گفت: قدرت نمایی موثر است که معتبر باشد و کشور صاحب قدرت امروز در دنیا صاحب منزلت است، ترازی که امروز ایران در آن قرار دارد ممتاز است، اما نه در تراز قدرت‌های کلاسیک شرق و غرب بلکه بالاتر زیرا ما با قدرت منطق و فرهنگ غنی اسلام که در رفتار مجاهدانشان بروز می‌کند بزرگ شده‌ایم.

وی تنها راه بقا و حیات عزتمندانه را قدرتمند شدن دانست و افزود: شهداء تندیس‌های زنده و جاودان از همه فضیلت‌هایی هستند که در شخصیت آن‌ها ظهور کرده بود، بدون شهدا و مقاومت فکر کنید می‌توانستیم از سرمایه‌های غنی خود دفاع کنیم. شهادت مفهومی است که تمام ارزش‌های جامعه را می‌توان در آن جستجو کرد.

جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: راهیان نور رسالت انتقال همه عظمت‌ها به نسل‌های جدید است، این سفر نسل جدید را تربیت می‌کند و تزریق ایمان بر کالبد جامعه در این سفر شکل می‌گیرد. هیچ میدانی به اندازه دفاع مقدس نمی‌تواند سازنده شخصیت نسل جوان باشد.

سردار سلامی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند جوانان و جامعه ما را نسبت به اعتقادات، معارف و جهاد بیگانه کند زیرا می‌داند که سرمایه اصلی که باعث زوال قدرت‌های آنها شده است روحیه شهادت طلبی و مجاهدت طلبی است، پس دشمن در تلاش است ما را از تاریخ خیلی نزدیک خودمان دور کند.

وی گفت: راهیان نور اصلا تکرار نیست و همانگونه که هر نماز تاثیر و خاصیت خود را دارد این سفر هر سال تاثیر خاص خود را دارد.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه راهیان نور تنفس بخشی معنوی به روح جامعه است، تصریح کرد: اگر امروز خورشید می‌درخشد و از اخلاق و معنویت خبری هست به خاطر سفرهایی، چون راهیان نور است زیرا سپاه شیطان با قدرت آماده است، دشمن تمام قدرت خود را به صحنه آورده است، اما ما الهی عمل می‌کنیم و هر موضوعی که الهی شود ابعاد آن بی‌انتها است.

سردار سلامی ادامه داد: قدرت جهانی زمانی به ما حمله کرد که قدرت ما هنوز شکل نگرفته بود، اما سیلی ما به صورت استکبار خورد، امروز که دیگر قدرتمان با آن زمان قابل مقایسه نیست، وقتی رهبر انقلاب از سیلی سخن می گوید، چند ساعت بعد، سیلی محکمی زده می شود، لذا اگر امروز در میدان نبرد اندک هم هستیم نباید نگران بود و همیشه باید با امید به نصرت الهی حرمت مرد خداوند اجر مصلحان را ضایع نمی‌کند.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام شکل یافته در تراز یک قدرت جهانی در تمامی عرصه ها می‌درخشد.

جانشین فرمانده سپاه با طرح این سوال که امروز موازنه از نظر سیاسی به نفع کیست، گفت: آل سعود، امریکا، انگلیس و اروپا همه ظرفیت به کار گرفتند تا فرهنگ اقتصاد و جامعه ما را از بین ببرند، در تمام این صحنه‌ها دشمن ناتوان و بی عمل شده است، واقعیت را نباید در مقابل چشمان وارونه نشان داد، استعداد‌های ما برای بزرگ شدن تمام نشده است و اگر آن‌ها را به کار گیریم غوغا می‌کند.

سردار سلامی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: بسیج نماد تزکیه یک جامعه است، مشعل‌های فروزان عزت جامعه ما به شمار می‌آیند و باید این فرهنگ حمایت شود تا برای امنیت، پیشرفت، ثبات، اقتدار و رفاه، راه را هموار کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.