امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58560
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 11 خرداد 1396 - 18:07 | | ارسال توسط :

ایمنی در کارخانه‌های صنعتی پایین است

یک کارشناس ایمنی با بیان اینکه ایمنی کارخانه‌های کشور در حد صفر است گفت: در نامه به وزیر صنعت، نسبت به غیرایمن بودن کارخانه‌ها و خطرات آن هشدار دادم.

به گزارش بابل نوین، غلامرضا کیارسی در مورد آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در کارخانه‌های کروز و ایران خودرو تبریز، اظهار داشت: در حال حاضر ایمنی کارخانه‌های کشور صفر از ۲۰ است، مدیران کارخانه‌ها توجهی به ایمن‌سازی فضای کار ندارند و موضوع ایمنی را فقط در حد تامین کفش ایمنی و لباس می‌دانند.
وی با بیان اینکه دلیل اصلی این حوادث عدم آموزش و رعایت قوانین ایمنی در کارخانه‌هاست، تصریح کرد: دلیل ۹۵ درصد حوادث، عامل انسانی است و فقط پنج درصد حوادث به دلیل سهل‌انگاری عمدی اتفاق می‌افتد.
این کارشناس ایمنی با تاکید بر لزوم توجه مدیران صنعتی به موضوع ایمنی، افزود: اخیرا شاهد بروز اتفاقاتی در کارخانه‌های داخلی بودیم، اما هیچ برخوردی با مدیران این کارخانه‌ها نمی‌شود. این در حالی است که در خارج از کشور پس از بروز حوادث، صاحب کارخانه توسط پلیس و با تقاضای شرکت بیمه جلب می‌شود تا دلیل اتفاق مشخص شود.
به گفته کیارسی، اکثر مدیران ایرانی وابسته به فرد یا سازمانی هستند و به همین دلیل برخوردی با آنها نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر، روسای جمهور دارای مشاورانی در زمینه ایمنی هستند، گفت: این مسئله در کشورهای توسعه یافته از اهمیت بالایی برخوردار است اما در ایران چنین چیزی روال نیست.
این کارشناس ایمنی با اشاره به اهمیت نقش کارخانه‌ها در دستیابی به اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: بیشتر کارخانه‌ها در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و این در حالی است که شهرک‌های صنعتی از ایمنی مناسبی برخوردار نیستند، حتی برخی از شهرک‌ها فاقد ایستگاه آتش‌نشانی بوده یا فاصله زیادی با آتش‌نشانی‌های مناطق دیگر دارند.
کیارسی گفت: با توجه به نامناسب بودن وضعیت ایمنی در کارخانه‌ها و همچنین شهرک‌های صنعتی، هفته پیش نامه‌ای به نعمت‌زاده وزیر صنعت نوشتم و نسبت به این موضوع هشدار دادم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.