امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64537
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 07 شهریور 1396 - 11:16 | | ارسال توسط :

بابل در جذب قیر یارانه‌ای راه‌های روستایی رتبه اول کشور را دارد

رییس اداره راه و شهرسازی بابل گفت: در بحث آسفالت راه‌های روستایی از محل قیر یارانه‌ای بابل رتبه اول کشور را داریم و شهرستان بابل با ۱۱۰۰ کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی کمی بیش از ۱۰ درصد راه‌های استان مازندران را تحت پوشش خود دارد.

به گزارش بابل نوین، محمدرضا بازیار رییس اداره راه و شهرسازی بابل به مناسبت هفته دولت در مورد آخرین وضعیت راه و شهرسازی این شهرستان اظهار کرد: حوزه مدیریت توسعه ساخت راه‌ها در شهرستان بابل را می‌توان در چند پروژه بزرگ کنارگذر جنوبی، تعریض جاده کیاکلا، تعریض جاده قدیم بابل به آمل، تعریض محور شهید داداش‌نیا، روکش جاده جدیدبابل به آمل و جاده قائم‌شهر تعریف کرد.

وی افزود: در حوزه مدیریت راه‌های روستایی بابل از جمله شهرستان‌هایی است که به لحاظ شرایط جغرافیایی منطقه و با دارا بودن بیش از ۶۵۰ روستا دارای محورهای پر رفت و آمد است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای توسعه راه‌ها و ارتقای ایمنی با توجه عمر مفید آسفالت، تماما نیاز به روکش داشته که این اداره توانسته با همکاری اداره کل راه وشهرسازی مازندران تقریبا ۴۵۰ کیلومتر از روستاها را از نعمت آسفالت بهره‌مند کند.

 رییس اداره راه و شهرسازی بابل تصریح کرد: در حوزه مدیریت مسکن نیز اداره راه و شهرسازی از ۶۰ هزار واحد مسکن مهر استان مازندران، اعتبار تقریبا ۱۴ هزار واحد را در شهرستان بابل جذب کرده است که در ۱۴ هزار واحد مسکن مهر ۶۴۶ واحد آن دولتی و بقیه خود مالک و تعاونی است.

بازیار گفت: در حوزه مدیریت اجرایی، ساختمان‌های دولتی که متولی آن اداره راه و شهرسازی است پیگیری و ساخت بخشداری‌های بندپی غربی، لاله‌آباد و کتابخانه عمومی بر عهده این اداره بوده است.

وی افزود: در حوزه مدیریت املاک، حل مشکلات مسکن مهر و صدور سند اراضی تحت مالکیت دولت به نمایندگی مسکن و شهرسازی و جلوگیری از تصرفات غیرمجاز اراضی و زمین‌های دولتی بر عهده این اداره است.

رییس راه و شهرسازی بابل تاکید کرد: با توجه به حجم عملکرد حوزه مدیریت معماری‌و‌شهرسازی با پاسخ به استعلامات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها و نظارت بر ساخت‌و سازهای شهری و روستایی، تهیه طرح‌های جامع‌و‌ تفصیلی، طرح هادی شهرهای هفت‌گانه شهرستان بابل، پاسخ به استعلامات در زمینه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی، ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی، حوزه کاری اداره راه و شهرسازی یکی از عریض‌ترین و بزرگ‌ترین حوزه ادارات است.

وی افزود: توسعه و عمران آبادی کشور به توسعه و راه‌های آن بستگی دارد زیرا تا زمانی راه وجود نداشته باشد امکان خدمات‌رسانی موثر نخواهد شد.

این مقام مسئول در حوزه راه‌سازی شهرستان بابل در پایان گفت: در بحث آسفالت راه‌های روستایی از محل قیر یارانه‌ای بابل رتبه اول کشور را دارد و شهرستان بابل با ۱۱۰۰ کیلومتر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، کمی بیش از ۱۰ درصد راه‌های استان را با توجه به آن که مازندران ۱۰۵۰۰ کیلومتر راه دارد را تحت پوشش خود دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.