امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65355
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 19 شهریور 1396 - 20:56 | | ارسال توسط :

بازتاب/ توضیح فدراسیون بسکتبال درباره تیم سه نفره مردان

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: رئیس کاروان ورزشی ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا در حال رایزنی برای حضور تیم بسکتبال سه نفره پسران است.

به گزارش بابل نوین، علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال درباره حذف تیم سه نفره پسران ایران از بازی‌های داخل سالن آسیا به خبرگزاری صداوسیما گفت: فهرست اولیه‌ای که برای بازی‌های آسیایی داخل سالن ارائه کردیم مربوط به سال ۹۵ بود و در آن زمان علاوه بر چهار بازیکنی که نامشان اعلام شد (یخچالی، مشایخی، جمشیدی و ارغوان)، نام کیوان ریاعی و وحید دلیرزهان هم در فهرست شش نفره ابتدایی وجود داشت. اسامی چهار بازیکن نهایی را هم قبل از زمانی داده بودیم که برنامه جام باشگاه‌ها از فیبا آسیا به فدراسیون ارسال شد، بنابراین ارسال فهرست سه نفره بر جام باشگاه‌های آسیا تقدم داشت.

حضور بازیکن ملی برای کسب نتیجه مهم بود

وی ادامه داد: حالا بهنام یخچالی و سجاد مشایخی در ترکیب پتروشیمی برای جام باشگاه‌های آسیا حضور دارند و باید دو بازیکن از فهرست اولیه را جایگزین آنها کنیم. نامه‌ای به رحیمی رئیس کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ترکمنستان داده ایم که نام ریاعی و دلیرزهان را جایگزین این دو نفر کنند. رحیمی در عشق آباد است و باید در این مورد صحبت کند، بنابراین هنوز شانس اعزام تیم وجود دارد.

توفیق درباره اینکه چرا بازیکنان اصلی تیم ملی را برای بازی‌های آسیایی داخل سالن معرفی کردند، توضیح داد: از این تیم قهرمانی می‌خواستند و به همین دلیل تلاش کردیم، بهترین تیم ممکن را اعزام کنیم. حضور بازیکن ملی برای کسب بهترین نتیجه مهم بود. ضمن اینکه این بازیکنان سابقه مسابقات سه نفره داشتند.

لیگ ملی در صورت حد نصاب برگزار می‌شود

دبیر فدراسیون بسکتبال همچنین درباره تیم‌های مشترک بین لیگ ملی و دسته یک گفت: قرار بر این است که لیگ ملی را هم مانند لیگ برتر با سقف هشت تیم راه اندازی کنیم. اگر تعداد تیم‌ها به حدنصاب رسید، این لیگ را برگزار می‌کنیم و اگر تعداد تیم ها معقول نبود، مسابقات را برگزار نمی‌کنیم.

وی درباره تفاوت رده سنی در لیگ‌های دسته یک و دو گفت: لیگ دسته یک امسال با سقف سنی ۲۳ سال برگزار می‌شود و لیگ دسته دو آزاد است. تیم‌های دسته دوم اگر قصد سرمایه گذاری بلندمدت دارند، بازیکنان را در رده سنی‌ای جذب کنند که سال آینده هم در لیگ دسته یک از آنها استفاده کنند.

توفیق ادامه داد: معمولا برای قدرت بیشتر در لیگ دسته دو از بازیکنان بزرگتر استفاده می‌کنند که به همین دلیل در صورت صعود به دسته یک، امکان استفاده از آنها را نخواهند داشت. راه حل این است که در مسابقات لیگ ملی شرکت کنند که شرایطی برابر با لیگ دسته دو از نظر سنی دارد. اگر شرایطش را ندارند، باز هم در همان دسته دو به کار خود ادامه دهند.

نظر شخصی ام متفاوت است

توفیق ادامه داد: لیگ ملی، مبلغ ورودی بیشتری دارد؛ اما مزیت آن صعود به لیگ برتر است. از طرفی ما برای لیگ دسته یک هم دو خروجی قرار داده ایم، تیم‌های اول و دوم به لیگ برتر صعود می‌کنند و تیم‌های سوم و چهارم به لیگ ملی می‌رسند. البته نظر شخصی من این است که لیگ دسته یک شرایط سنی نداشته باشد؛ اما این تصمیمات در شورای سیاستگذاری لیگ گرفته شده است.

وی تاکید کرد: باز هم نظر شخصی ام به عنوان کسی که در بسکتبال کار کرده است، برگزاری لیگ برتر با سهمیه بندی بازیکنان بود. در همه جای دنیا اصولی برای جذب بازیکن وجود دارد. برای مثال در NBA سقف قرارداد تیمی وجود دارد که تیم‌ها را در نقل و انتقالات محدود می‌کند و در اروپا هم قوانینی از نظر پاسپورت و ملیت بازیکنان وجود دارد. با این وجود این سهمیه بندی هم باید با قوانین مناسبی انجام شود. /م

منبع: نود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.