امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 85427
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 05 بهمن 1397 - 14:17 | | ارسال توسط :

با ضعیف‌ترین مجلس ۴۰ سال انقلاب مواجه‌ایم/مسئولان با دشمن همراهی نکنند

امام جمعه امیرکلا گفت: مردم از مسئولین دولت و مجلس می‌پرسند چرا به‌جای همراهی با نقشه‌ ایده‌آل دشمن، به دنبال کاهش مشکلات باشند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه شهر امیرکلا با اشاره به معاهدات بین‌المللی و سیاست دولت و مجلس نشینان در این خصوص اظهار کرد: برجام چگونه دستاورد بزرگ قرن و فتح‌الفتوح است که اگر همه طرف‌ها از آن خارج بشوند ایران نمی‌تواند خارج شود و حق شکایت هم ندارد آن وقت انسان عاقل دوباره دنبال برجام دیگر می‌رود.

وی افزود: هیئت محترم وزیران که لایحه الحاق به کنفوانسیون پالرمو را برای مقابله با تحریم‌ها ضروری می‌داند، آیا بهتر نیست که اول گزارشی از فرجام خسارت بار برجام را به مردم ارائه نمایند و سپس بر تصویب FATF تأکید کنند، دولت برای رضای خدا بازی تمام باخت و دیپلماسی التماسی را کنار بگذارد.

امام جمعه شهر امیرکلا ادامه داد: منظور از FATF و CFT یعنی تمام تراکنش‌ها و اطلاعات اقتصادی کشور را در اختیار آمریکا و اروپا، برای مبارزه با پولشویی‌و مقابله با تامین مالی تروریسم قرار گیرد و منظور غربی‌ها از تروریسم سپاه پاسداران، سپاه قدس، وزارت دفاع و نیروهای مقاومت است، با لوایح چهارگانه، خودمان با دست خودمان مردم و ایران را در مقابل تروریست‌ها خلع سلاح کنیم.

این مسئول تصریح کرد: دولت محترم بعد ناامیدی برای رای مثبت از مجمع تشخیص مصلحت نظام، هشت نفر از وزیران را وادار می‌کند به رهبری معظم انقلاب برای نوشاندن جام زهر برجامی دیگر نامه بنویسند تا به مجمع تشخیص بگویند به لوایح FATF وCFT رای بدهند، که شنیدها از یک مقام نزدیک به دولت حاکی است که رهبری فرمودند اگر لوایح مورد اشاره تصویب شود آیا مشکلی را حل خواهد کرد، که آقایان پاسخ دادند که هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: مردم از مسئولین می‌پرسند چرا به‌جای همراهی با نقشه‌ ایده‌آل دشمن، خود تحریمی پذیرش(FATF، CFT و پالرمو) به مسئولیت‌هایی به زمین مانده در زمینه اقتصاد مقاومتی نظیر گسترش همکاری‌های اقتصادی با همسایگان و کشورهای غیر غربی، حمایت از تولید در مقابل قاچاق و واردات بی‌رویه، شفافیت در مالیات، معاملات و واگذاری‌ها، کاهش هزینه‌های سرسام‌آور و رو به گسترش دولت، اصلاح سیستم بانکی، مبارزه با رانت‌خواری و سایر موارد نمی‌پردازد؟

وی با اشاره به گرانی‌های موجود در بازار افزود: برخی می‌گویند با خواست عمومی مردم مبارزه نکنید، سوال این است که آیا خواست عموم مردم دلار ۱۱ هزاری، گوشت۸۰هزاری، پراید ۳۷ میلیونی است، آیا می‌دانید وزیر و مدیر چه کسی برخلاف خواسته و میل مردم نرخ‌نامه کالا تعیین می‌کند.

خطیب جمعه بابل اذعان کرد: شش پروژه‌ آمریکایی‌ها برای تغییر رژیم در ونزوئلا عبارتند از کاهش ارزش پول ملی، نگرانی اقتصادی مردم، دعوت به کاهش مشارکت در انتخابات، تبلیغ عدم مشروعیت دولت قانونی، اعلام دولت موقت و شورش خیابانی و اعلام حمایت از کودتا است که همه آن پروژه‌ها در ایران نیز دارد انجام می‌گیرد.

بابائیان ادامه داد:آن‌هایی که معتقدند دولت اسلامی در قبال مردم، غیر از بیان مبانی دینی و نهایتا تبلیغ شفاهی آن مسئولیت دیگری ندارد، پس اساسا فلسفه تشکیل حکومت چه معنی و مفهومی خواهد داشت، آیات زیادی که در قرآن امر به معروف و نهی از منکر را واجب دانسته چه می‌شود.

وی یادآور شد: برخی برای ایران اسلامی نسخه‌ واتیکانیسم را توصیه می‌کنند، که حکومت در قبال خیر و صلاح مردم و شوربختی آنان غیر از ابلاغ شفاهی یا کتبی وظیفه و مسئولیت دیگری ندارد.

این مسئول تاکید کرد: در داخل کشور برخی ماموریت دارند که پرونده فتنه ۸۸ را پاکسازی، توان دفاعی را نابود، طرح سازش با آمریکا را تکمیل و مصادره پیروزی‌های رهبری برای لیبرالیسم داخلی را اجرا نمایند.

امام جمعه امیرکلا افزود: با ضعیف‌ترین مجلس ۴۰ سال انقلاب مواجه‌ایم که طرح استانی انتخابات را که سه بار در مجمع تشخیص و مجلس رد شده مجددا مطرح می‌کنند که باعث لابی شدید گروه‌های قدرت و ثروت، موجب اختلافات قومی، ذبح نخبگان، ایجاد دو قطبی‌سازی در جامعه و خروج افراد متدین، کارآمد و مردمی از گردونه  انتخابات خواهد شد.

حجت‌الاسلام بابائیان ادامه داد: همانگونه که یکی از دلایل وجوب روزه داری برای همه مردم، ثروتمندان و اغنیا، جهت درک گرسنگی و مشکلات فقر است مسئولین نیز چند ماه به‌جای حقوق نجومی با حقوق کارگری و کارمندی زندگی کنند، آنگاه مشکلات اقتصادی کشور و مردم حل می‌شود.

وی در پایان گفت: سهم دولت از کل بودجه ۹۸،۹۴ درصد بودجه سایر دستگاه‌های غیر دولتی شش درصد ،۷۵ درصد بودجه که مربوط به شرکت‌های دولتی است اصلا در مجلس بررسی نمی‌شود، بودجه شرکت‌های دولتی ۵۲ درصد افزایش و بودجه عمومی ۱۳ درصد بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۹۷، ۸۳۹ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۸ ,۱۲۷۴هزار میلیارد تومان کل بودجه برای دین و مذهب در سال فقط هفت صدم درصد کل بودجه است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.