امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82688
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 08 تیر 1397 - 18:51 | | ارسال توسط :

برگشت سرویس فروش کتاب در گوگل پلی

موتور جستجوی گوگل اعلام کرده است سرویس فروش و انتشار کتاب در سرویس گوگل پلی خود را از سر گرفته است.

به گزارش بابل نوین، به نقل از گودایریدر، سرویس یا برنامه گوگل پابلیشر سابق بر این امکانی برای انتشار و فروش کتاب از سوی ناشران و نویسندگان کوچک و گمنام فراهم می‌آورد که در سال ۲۰۱۵ به دلایلی تعطیل شده بود. شرکت گوگل اعلام کرده این سرویس به شکلی تازه کار خود را آغاز کرده است.

به گفته مسئولان گوگل سرویس خرده‌فروشی کتاب خود را در بخش گوگلی پلی یا همان سامانه فروش و دانلود اپلیکیشن سیستم‌های عامل اندروید اضافه کرده است. نویسندگان و ناشران می‌توانند کتاب خود را در گوگل پلی مثل سایر اپلیکیشن‌ها عرضه کنند.

گوگل سرویس انتشار و فروش کتاب‌های الکترونیک خود را در سال ۲۰۱۵ به خاطر مشکلات پیش آمده در مورد حق کپی‌رایت حذف کرده بود. سرویس جدید با در نظر گرفتن احتیاط‌های لازم در امور حق تالیف کتاب‌ها راه‌اندازی شده است.

کتاب‌های الکترونیکی که در سرویس جدید گوگل برای فروش عرضه می‌شوند باید حاوی اطلاعات استاندارد مربوط به کتاب از جمله شابک (ISBN) باشند. کتاب‌های عرضه شده برای فروش در سرویس گوگل فعلاً تنها در صورت داشتن شرایط استاندارد تایید می‌شوند.

گوگل اعلام کرده این برنامه فعلاً برای کاربران خاص در نظر گرفته شده و تنها در صورت تایید فرم‌های تکمیل شده برای عمومی قابل استفاده خواهد بود. گفته می‌شود مسئولان گوگل تا ۴۸ ساعت درخواست استفاده یا عدم امکان استفاده را به اطلاع ناشران یا نویسندگان می‌رساند.

گفته می‌شود تصمیم گوگل برای بررسی کتاب‌ها قبل از انتشار و عرضه آنها در گوگل پلی موجب بالا رفتن کیفیت توزیع و نشر کتاب در این سرویس خواهد شد. بر خلاف شرکت‌های دیگر مثل آمازون، بارنزاندنوبل، کوبو و… گوگل تصمیم گرفته قبل از انتشار کتاب‌ها از کیفیت آنها اطمینان حاصل کند/ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.