امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36508
  پرینتخانه » اجتماعی, سخن سردبیر تاریخ انتشار : 02 آذر 1395 - 11:24 | | ارسال توسط :

«بسیج» شکوفا کننده نهال انقلاب و نیروی محرکه کشور/ بسیج سازندگی، رسالت امروز انقلاب

به گزارش بابل نوین،به نقل از بلاغ، بسیجیان با حرکت در مسیر صحیح انقلاب اسلامی، از طریق افزایش معلومات و سطح دانش و آگاهی‌های خود از جمله بینش سیاسی در صحنه‌های مختلف، حضور خود را اعلام می‌کنند و آنان خنثی‌گر توطئه دشمنان انقلاب بوده و با شجاعت و فداکاری از آفات احتمالی انقلاب جلوگیری می‌کنند. […]

به گزارش بابل نوین،به نقل از بلاغ، بسیجیان با حرکت در مسیر صحیح انقلاب اسلامی، از طریق افزایش معلومات و سطح دانش و آگاهی‌های خود از جمله بینش سیاسی در صحنه‌های مختلف، حضور خود را اعلام می‌کنند و آنان خنثی‌گر توطئه دشمنان انقلاب بوده و با شجاعت و فداکاری از آفات احتمالی انقلاب جلوگیری می‌کنند.

شناخت آفات انقلاب و رفع آنها از وظایف عمده بسیجیان است که همانند باغبانانی دلسوز، نهال نورسته انقلاب را از وسوسه دشمنان مصون نگه می‌دارند، چراکه هر انقلابی ممکن است به آفات مختلفی که چهره‌ها و رنگ‌های متفاوت دارند، دچار شده و به تدریج از محتوای اصلی خود خارج شود و سرانجام به انحراف یا شکست مبتلا شود.

این آفات، «ناشی از عوامل فطری، روانی و اجتماعی» است که به صورت بسیار نامحسوس و خزنده، جامعه انقلابی را درگیر خود می‌کند و مورد نفوذ خود قرار می‌دهد و به محتوای اصلی و درونی انقلاب خسارت وارد می‌کنند.

مشاور فرمانده سپاه استان مازندران، در گفت‌وگو با بلاغ، درباره نقش بسیج در جامعه با اشاره به اینکه از آنجایی که بسیجیان در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشتند و آنان بدنه اصلی جامعه اسلامی هستند، اظهار کرد: بسیج از نیروی مؤمن و وفادار به انقلاب اسلامی تشکیل شده که در تداوم و بقای جمهوری اسلامی نقش اصلی را دارد.

«بسیج» شکوفا کننده نهال انقلاب

رضا آزادی کناری، افزود: نمونه آن در جنگ تحمیلی در گذشته و حال حاضر در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نقشش بارز و برجسته است.

آزای، تصریح کرد: در دنیای کنونی حضور آگاهانه بسیج در نظام اسلامی می‌تواند شکوفا کننده نهال انقلاب در دهه چهارم و پنجم انقلاب باشد.

وی یادآور شد: در حوزه اقتصادی بسیجیان از جمله الگوی مهم اقتصاد مقاومتی هستند و در حوزه فرهنگی هدف بسیجیان مبارزه با اشرافی‌گری و ترویج سبک زندگی اسلامی است.

مشاور فرمانده سپاه استان مازندران، افزود: در حوزه‌های اجتماعی بسیجیان با حضور در روستاها و شهرها می‌توانند الگوی‌های اسلامی را منتشر کنند.

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000244/nf00244063-1.jpg

این مسئول گفت: در حوزه سیاسی حضور آگاهانه، مسئولانه و فراگیر بسیجیان در انتخابات می‌تواند در زمینه تبلیغات نقش به‌سزایی در تحکیم جامعه اسلامی داشته باشند و همیشه راه را نشان دهند.

«بسیج» نیروی محرکه کشور

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران، در گفت‌وگو با بلاغ، با بیان اینکه هر انقلابی که اتفاق می‌افتد برای خود شعارهایی دارد که حول همان محور حرکت می کند، گفت: انقلاب اسلامی ایران اگر بخواهد هیچ استهاله‌ای در آن ایجاد نشود باید افرادی که خود را محافظ می‌دانند از این گفتمان دفاع کنند.

سیدامیر سادات کرمی، افزود: اتحاد و اجتماع انقلاب اسلامی نیاز به جمعی دارد که آن مجموعه بسیج است که در همه عرصه‌ها باید خود را نشان دهد و سنگر خود را در هر حوزه‌ای حفظ کند و در موضوعات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی مدافع انقلاب باشد.

سادات کرمی، یادآور شد: در دوم آذرماه، امام خمینی(ره) دستور تشکیل بسیج دانشجویی را صادر کردند.

وی گفت: بسیج دانشجویی در دانشگاه تشکلی است که با انسجام خاصی برای گفتمان انقلاب و حفظ اهداف انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی می‌کند.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران، یادآور شد: هر جامعه‌ای برای حرکت خود نیاز به نیروی محرکه‌ای دارد که در آن راستا حرکت کند و در جامعه کنونی نیروی محرکه آن نیروی جوان آن هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه نیروی جوانمان با توجه به سال‌ها ظلم و جور و با شعار “ما نمی‌توانیم” پیش از انقلاب آن را به “ما می‌توانیم” پس از انقلاب تبدیل کرد، عنوان کرد: این نیروی جوان نیاز به جهت‌دهی افکار و هیجاناناتش برای رسیدن به اهدافی دارد که انقلاب اسلامی به دنبال آن است و آن تشکلی که می‌تواند هیجانات جوانان را در راستای انقلاب مدیریت کند، تشکل بسیج دانشجویی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه در زمینه فرهنگ، سیاست و تولید علم که باید در راستای تولیدات دانشگاهی رقم بخورد تاکنون موفق نبود، افزود: دانشگاه هر چند در زمینه علم به موفقیت‌هایی دست یافت اما به دلیل مسئولانی که نگاهشان به توان داخلی کم رنگ و بیشتر دستشان به دست‌های خارجی‌ها است توجهی به “ما می‌توانیم” داخل ندارند، توان داخلیمان کاهش پیدا کرد.

دانشگاه‌ها اسلامی نیستند

سادات کرمی، تصریح کرد: دولت به توان تولید دانشگاه توجهی ندارد و در حال حاضر دانشگاهمان اسلامی نسیت چراکه اگر دانشگاهمان اسلامی بود باید سخن رهبری در آن مشخص ‌بود اما این چنین نیست.

وی، تأکید کرد: برای اینکه هدفی را در میان جامعه فرهنگسازی کنیم نیاز به گفتمان‌سازی است در این راستا باید شعار انقلاب را در میان جوانان همه‌گیر کرد.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران گفت: اگر جامعه‌ای هدفش به گفتمان تبدیل شود و مسئولانش برای اینکه در آن راستا حرکت کنند ناچار به تمکین می‌شوند.

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000244/nf00244063-2.jpg

این مسئول، یادآور شد: در زمینه هسته‌ای این علم را به گفتمان تبدیل کردیم که هیچ مسئولی نمی‌تواند برخلاف این گفتمان حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای تغییر این وضعیت نیاز به گفتمان‌سازی دارد، افزود: برای گفتمان‌سازی باید نهضتی تشکیل شود و هر نهضت نیز مبنتی بر افراد شاخصی است که در راستای توانمندی محتوایی برتر از دیگران باشد و آن نیز رهبری است.

سادات کرمی، با بیان اینکه مردم در راستای گفتمان‌سازی جلوتر از مسئولان بودند و اگر در جامعه‌ای مسئولان انقلابی وجود داشته باشد هر چقدر هم که دشمن قدرتمند باشد آن جامعه مورد تهدید واقع نمی‌شود، گفت: اگر مسئولی همانی که دشمن می‌گوید را اعلام کند، جامعه به دلیل چنین افراد نفوذی مورد تهدید جدی انقلاب واقع می‌شود.

بسیجیان دنباله‌رو خط و مشی انقلاب هستند

یک فعال سیاسی در گفت‌وگو با بلاغ، درباره نقش بسیج با اشاره به اینکه مردم اصلی‌ترین بخش جامعه پویا هستند، یعنی تا مردم نباشند ثبات در کشور برقرار نمی‌شود، گفت: برخی ارگان‌ها بدون مردم قدرت پیش‌برنده لازم را ندارند و در نگاه نخست می‌توان در صحبت‌های رهبری به نقش مردم توجه کرد، به طوری که در ۵ آذرماه ۱۳۵۸ حضرت امام تشکیل بسیج را صادر کردند و ایشان از بسیج به عنوان تجلی وحدت آهاد مردم یاد کرد.

سید احمد حسینی، افزود: بسیج از راه‌های مختلف وارد عرصه شد، از جمله در دفاع مقدس و جنگ نرم در روزگار کنونی در حال مقابله با دشمن است.

وی بیان کرد: بسیج یک نیروی نظامی نیست اما به اندازه یک نیروی نظامی برای مقابله با دشمنان در حال خدمت است.

حسینی با پرداختن به نقش بسیج، تصریح کرد: بسیجیان همیشه در همه صحنه‌ها حاضر و دنباله‌رو خط مشی انقلاب هستند که در این حالت توان آرمان‌های انقلاب افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: بسیجیان آفت‌های جامعه را باید بشناسند و برای مقابله با آن تلاش کنند و همانند باغبانی که در درون باغچه‌اش آفت‌ها را از بین می‌برد، بسیجیان باید چنین نگاه‌هایی داشته باشند که این آفت‌ها از جنبه‌های مختلفی از جمله فکری و روانی ایجاد می‌شود.

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000244/nf00244063-3.jpg

این دانشجوی دکتری علوم سیاسی اظهار کرد: بسیجیان باید در برابر نفوذ اندیشه‌های بیگانه مقابله کنند و افراطی‌گرایان را بشناسند، همانند خاندان هاشمی رفسنجانی که بسیجیان باید با این افراد مقابله کند.

وی با بیان اینکه دشمنان با فضای مجازی و ماهواره‌ها استهاله ایجاد می‌کنند که بسیج باید با این موارد را بشناسد، تصریح کرد: بسیجیان باید فرهنگ‌هایی که در حال تغییر کردن هستند را در مسیر اصلی خود قرار دهد و نباید منکر را ترویج دهند.

حسینی، یادآور شد: بسیجی باید دارای معنویات و اخلاق اسلامی باشد و زبان گویای انقلاب و برای معنویات ارزش قائل شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان در علم و فناوری نقش مهمی دارند که در این حالت برای بخش‌های مختلف به کشورهای غربی وابسته نخواهیم بود و اگر انرژی هسته‌ای را خود از لحاظ علمی افزایش می‌دادیم، آمریکا نمی‌توانست ایران را تحریم کند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه کسی که بسیجی است باید تابع محظ بزرگ بسیجی کشور، مقام معظم رهبری باشد، افزود: رهبری در تبیین استراتژی انقلاب، پیروزی و تداوم انقلاب نقش مهمی دارد، بنابراین بسیجیان باید با رهبری پیوند برقرار کنند و تا این اطاعت‌ها نباشد به نتیجه نخواهیم رسید.

وی گفت: بسجیان باید در برابر انقلاب تعهد داشته باشند چراکه در تمام زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و تمامی مناسبت‌ها بسیج می‌توانند نقش داشته باشد.

به گزارش بلاغ، بسیجیان در قبال انقلاب اسلامی تعهدی عظیم و رسالتی بزرگ دارند، آنان پیمانی با شهدای همرزم خود داشتند که پاسدار راه و اهداف آنان باشند و این تعهد را می‌توان با انجام رسالتی که در پاسداری و تداوم راه انقلاب ادا کنند.

بسیجیان در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، معنوی می‌توانند به انقلاب اسلامی خدمت کرده و در رفع مشکلات آن بکوشند کار و تلاش آنها در این زمینه‌ها نشان دهنده عزم و اراده استوار آنان و شوق و علاقهشان به حفظ انقلاب و سازندگی ایرانی آباد، مستقل و سعادتمند است.

زهرا اشکیود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.