امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 36597
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 02 آذر 1395 - 19:02 | | ارسال توسط :

مادیات نباید ما را از اهداف قیام عاشورا دور کند

حجت الاسلام عباسی گفت: هیچ چیز مادی و دنیوی نباید ما را از مسیر امام حسین(ع) دور کند و باید مبلغ اهداف آن امام بزرگوار باشیم.

به گزارش بابل نوین،حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با اشاره به بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر والاترین هدف قیام امام حسین(ع) بوده است، گفت: ماههای محرم و صفر فرصتی مغتنم برای بیان معارف دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه افزود: عزاداری های اهل بیت(ع) باید خالصانه و در شان مکتب آنها باشد و عزادران باید به دور از هر گونه بدعت، خرافه و تحریف در جهت کسب شور و معرفت حسینی قدم بردارند.

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین با اشاره به اینکه پیام مکتب سرخ حسینی پیام آزادگی و استکبار ستیزی است تصریح کرد: مبلغان باید در ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش بصیرت دینی و سیاسی این مکتب را برای مردم تبلیغ و تبیین نمایند.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و تشیع با تبلیغ و گسترش شبکه ها و عرفان های کاذب سعی دارند عقاید معنوی را در جامعه به ویژه در بین جوانان کمرنگ نمایند، اظهارداشت: در عزاداری برای اهل بیت(ع) باید معارف ناب آزادگی، مقابله با ظلم و پاسداری از ارزشهای دین مبین اسلام برای مخاطبان تشریح و تبیین شود.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در واقعه کربلا و عاشورا نقش سیاسی مهمی داشتند و پیروان واقعی هم باید راه این امام بزرگوار را ادامه دهند.

حجت الاسلام عباسی با تاکید بر اینکه جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین‌(ع) است، ابراز کرد: هر موضوعی که ما را از یک عزادار واقعی بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیکتر خواهد کرد.

وی در پایان گفت: عزاداری حضرت امام حسین‌(ع) باید اصیل، اهل بیتی و به دور از هرگونه خرافه باشد، بنابراین هیئت‌های مذهبی در ایران که ریشه تاریخی داشته و نقش بسیار مهی در حفظ و ترویج اندیشه‌های دینی برعهده دارند باید برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی کنند./م

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.