امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54716
  پرینتخانه » ورزشی تاریخ انتشار : 27 فروردین 1396 - 19:20 | | ارسال توسط :

به نشانه اعتراض در انتخابات فیفا شرکت نکردم/ امیدوارم باشگاه‌ها بتوانند مانند تیم ملی در رتبه اول آسیا قرار بگیرند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هر چقدر باشگاه‌های آسیایی قوی‌تر شوند، تیم‌های ملی‌ آنها هم قوی‌تر می‌شود و باید بنیه اقتصادی باشگاه‌هایمان را قوی کنیم. اتفاق دوم این است که امتیازات تیم‌های ملی کم شده و به امتیاز تیم‌های باشگاهی اضافه شده و امیدوارم باشگاه‌ها بتوانند مانند تیم ملی در رتبه اول آسیا قرار بگیرند.

به گزارش بابل نوین،علی کفاشیان در حاشیه مراسم تقدیر از علی اصغر حسن زاده اظهار داشت: امروز جایزه بهترین بازیکن سال فوتسال آسیا را که AFC برای حسن زاده در نظر گرفته بود، به این بازیکن تقدیم کردیم.البته برای تقدیر از تمام بازیکنان فوتسال و اهدای پاداش به آن ها هم برنامه داریم.

وی درباره تنش های لیگ فوتسال گفت: لیگ خوبی برگزار شد که تا روز پایانی تکلیف قهرمان آن مشخص نبود و به همین دلیل چهار جام برای تیم های لیگ درنظر گرفتیم. حساسیت ها منجر به ناآرامی در لیگ فوتسال شده بود اما طبق برنامه ریزی سازمان لیگ، درصدد هستیم تا سال آینده لیگ بهتری را برگزار کنیم.

وی افزود: لیگ برتر در دوره جدید از ۶ تیر ماه آغاز می‌شود. سال آینده سال شلوغی برای فوتسال در رده بین‌المللی است. هر چند که تاج در اجلاس اخیر فیفا دفاع خوبی از این رشته به عمل آورد و در حال حاضر ما ۲ هزار و ۴۰۰ مسابقه فوتسال در ایران برگزار می‌کنیم. از طرفی باید برنامه فوتسال به گونه ای باشد که به برنامه های تیم ملی آسیب نرسد.

کفاشیان درباره سقوط رنکینگ باشگاهی ایران اظهار داشت: تیم ملی ما سال‌هاست که در صدر تیم‌های آسیایی قرار دارد و مشکل خاصی از این لحاظ نداریم  اما ۲  اتفاق منجر به سقوط رنکینگ باشگاهی ایران شده است. باشگاه‌های ما با معضلات مالی زیادی روبرو هستند و تا این موضوع حل نشود هر سال ضعیف‌تر هم می‌شوند. حریفان آسیایی هم بودجه‌های هنگفتی را صرف می‌کنند و همین رقابت اقتصادی نابرابر منجر ضعف باشگاه‌های ما شده است.

وی افزود: از سوی دیگر هر چقدر باشگاه‌های آسیایی قوی‌تر شوند، تیم‌های ملی‌ آنها هم قوی‌تر می‌شود و باید بنیه اقتصادی باشگاه‌هایمان را قوی کنیم. اتفاق دوم این است که امتیازات تیم‌های ملی کم شده و به امتیاز تیم‌های باشگاهی اضافه شده و امیدوارم باشگاه‌ها بتوانند مانند تیم ملی در رتبه اول آسیا قرار بگیرند.

کفاشیان درباره شرکت نکردن خود در دور دوم انتخابات فیفا اظهار داشت: به دلیل اینکه دور اول این انخابات لغو شد به نشانه اعتراض در دور دوم آن هم شرکت نکردم. هر چند حمایت داخلی چندانی هم صورت نگرفت و  نامزدهای چینی و کره‌ای از حمایت‌های دولتی کشورهای خود، برخوردار بودند.

نائب رئیس AFC درباره اینکه آیا از سوی وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار نگرفت یا فدراسیون فوتبال، بیان کرد: اراده ای ندیدم که در انتخابات شورای فیفا شرکت کنم. شاید هم چنین موضوعی جزو اهداف قرار نداشت تا حمایت کنند و حتما در چین و کره این موضوع هدف است که حمایت می‌کنند. ایران لیاقت داشتن نماینده در فیفا را دارد اما شاید ابراز لازم را نداریم. همانطور که در AFC هستم و می‌توانستیم در فیفا هم باشیم. احساس کردم باید حمایت بشوم و به دلیل اینکه این احساس به من دست نداد، در انتخابات شرکت نکردم.

کفاشیان در مورد اینکه به نظر می‌رسد تاجوی را از تصمیم های مهم این فدراسیون کنار گذاشته است، اظهار داشت: تصمیمات را با هم می‌گیریم و هماهنگ هستیم. هر کدام گوشه کار را گرفته‌ایم. همان گونه که ۸ سال و نیم مدیریت با من بود، الان هم مدیریت و راهبردی با تاج است. حالا من کمتر کار می‌کنم و بیشتر استراحت می‌کنم. قرار شده تاج مصاحبه‌ها را انجام دهد چون تازه‌نفس وجوان است

وی افزود:‌ همه جوره کمک می‌کنم و مطمئن باشید همان سیستم با همان مدیریت پیش می‌رود. همان گونه که تاج نایب رئیس من بود، حالا من نایب‌رئیس تاج هستم و همان انسجام در فدراسیون وجود دارد. در واقع مهم نیست چه کسی در رأس باشد. مهم این است که فوتبال در رأس باشد.

نائب‌رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه از کی‌روش خبری دارد یا خیر، گفت: خبری ندارم اما وی کارها را رصد می‌کند. بهتر است درمورد کی روش از تاج بپرسید./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.