امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80360
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 26 اسفند 1396 - 17:48 | | ارسال توسط :

تشریح برنامه های نوروزی شبکه قرآن

به گزارش بابل نوین، نشست خبری معرفی برنامه‌های نوروزی شبکه قرآن و معارف سیما با حضور محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن شنبه ۲۶ اسفند برگزار شد. در ابتدای مراسم محمدزاده مدیر شبکه قرآن گفت: در مجموع ۴۲۱ برنامه در نوروز خواهیم داشت که ۲۵ عنوان برنامه جدید برای نوروز طراحی شده است و در حوزه […]

به گزارش بابل نوین، نشست خبری معرفی برنامه‌های نوروزی شبکه قرآن و معارف سیما با حضور محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن شنبه ۲۶ اسفند برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمدزاده مدیر شبکه قرآن گفت: در مجموع ۴۲۱ برنامه در نوروز خواهیم داشت که ۲۵ عنوان برنامه جدید برای نوروز طراحی شده است و در حوزه تلاوت، علوم قرآنی، معارف، تفسیر، کودک و نوجوان و مسابقات برنامه خواهیم داشت.

وی افزود: به دلیل اهمیت توصیه به حفظ قرآن کریم و تاکید مقام معظم رهبری شعار شبکه قرآن حمایت از نهضت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم است، به همین منظور برنامه‌های مختلفی انجام شده است. در سال ۹۶ با پیگیری های شورای توسعه فرهنگی قرآنی، ستاد طرح ملی حفظ قرآن کار خود را به طور جدی آغاز کرد و این طرح را با بررسی کارشناسی از جزء سی‌ام شروع می‌کنیم. در شش ماه اول سال ۹۷ با محوریت رسانه چندین برنامه خواهیم داشت و در شش ماهه دوم اتفاقات از ناحیه وزارت آموزش پرورش، وزارت علوم و جشنواره‌های مرتبط با وزارت ارشاد، محوریت جزء سی‌ام کار کنند.

مدیر شبکه قرآن در خصوص برنامه‌های نوروزی عنوان کرد: در نوروز ۹۷ در قالب پانزده موضوع به صورت آیتم، مسابقه ترکیبی، گفتگو محور، مستند، نمایشی برنامه خواهیم داشت.

وی در خصوص ویژه برنامه سال تحویل اظهار داشت: برنامه تحویل سال شبکه قرآن با نام «نگاه خورشید» با اجرای مجید یراق بافان و شهریار ضیا آذری از مشهد مقدس پخش خواهد شد. طی چندین جلسه که با معاونان تولیت داشته‌ایم کنداکتور جدول پخش برنامه مشخص شده و قرار است برنامه متنوعی از ساعت ۱۵ تا۲۳ روز ۲۹ اسفند پخش شود.

محمدزاده افزود: پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری و رییس جمهور، اجرای گروه تواشیح، پخش دعای توسل، مداحی میثم مطیعی و محمد طاهری، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عالی، شرح زیارت جامعه کبیره و بیان سیره امام هادی (ع) بخشی از برنامه تحویل سال شبکه قرآن است. در ضمن به خاطر همزمانی شهادت امام هادی(ع) با زمان سال تحویل، ارتباط زنده با سامرا خواهیم داشت؛ البته ویژه برنامه نوروزی ویژه سال تحویل از فرداشب آغاز می شود.

وی عنوان کرد: برنامه زنده «عطر بهار» برنامه‌ای ترکیبی است که با فضای عیدانه به موضوعات منتخب جزء سی ام قرآن کریم در ایام نوروز می‌پردازد. همچنین تلاوت روزانه ترتیل یک صفحه از قرآن کریم همراه با ترجمه گویای استاد قادر پناه و با قرائت ترتیل استاد محمود خلیل الحصیری به شیوه تحقیق آموزشی با بهره گیری از گرافیک و فضای مونشن گرافی و تایتل گزاری متن آیات و ترجمه فارسی در ایام نوروز پخش می‌شود.

مدیر شبکه قرآن اظهار داشت: مستند کوتاه در خصوص معجزات علمی جهان به همراه بیان مستندات قرآنی و روایی با نمایش تصاویر بکر طبیعی و درج آیات همراه با قرائت آیات با صدای استاد علی اکبر حنیفی خواهیم داشت.

محمدزاده اظهار داشت: برنامه «رایحه» با حضور دو تیم دختران و پسران با اجرای مجری خانم و آقا در باغ موزه دفاع مقدس با حضور ۴۵ نوجوان مهمان ضبط خواهد شد.این برنامه یک روز پسران و یک روز با حضور دختران ضبط می‌شود.گفتگو مجری با مهمان،کمدی استند آپ،وله،گزارش و مصاحبه با نوجوان حافظ،تهیه مستند از آیتم‌های برنامه بخشی از ویژه برنامه «رایحه» است.

وی ادامه داد: برنامه ترکیبی نوگلان قرآنی با محوریت مخاطبان کودک و خردسال با آیتم‌های پلاتو مجری (آقای مهدی اکبری و خانم منصوره خوش نژاد) و پخش انیمیشن‌های مرتبط دینی و قرآنی و آثار ارسالی مخاطبان برنامه از جمله حفظ سوره‌های قرآن کریم و اشعار دینی و عکس و نقاشی، شعرها و سرودهای بهاری و بخش قصه‌گویی از دیگر بخش‌های این برنامه مفرح و شاد دینی است.موضوعات این برنامه پرداختن به آیات استخراج شده جزء ۳۰ قرآن کریم که توسط واحد طرح و برنامه شبکه ابلاغ شده است.

محمدزاده عنوان کرد: مسابقه تلویزیونی مشکات با حضور نفرات اول استان‌های کشور که برای اولین بار به صورت تولیدی و با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه روانه آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌شود.مجریان برنامه آقایان احمد نجفی و طاها ایمانی است.

وی بیان کرد: اسراء بین‌المللی برای اولین بار با محوریت دانشجویان در جهان اسلام در قالب مسابقه تقلیدی (تلاوت و حفظ)‌به صورت ضبطی در ایام نوروز پخش خواهند شد، مجری برنامه آقای سید وحید مرتضوی است.فایل‌های ارسالی شرکت کنندگان پخش شده و سپس توسط داوران برنامه در مورد نحوه قرائت (صوت و لحن و …) انجام می‌شود. ترکیبی داوران دو نفر از کشور مصر و یک نفر از ترکیه و یک نفر از جمهوری اسلامی ایران هستند.بخش میان برنامه و وله‌های مرتبط و در انتها جمع بندی توسط مجری از دیگر بخش‌های مسابقه تلویزیونی است.

مدیر شبکه قرآن تصریح کرد: پوشش مراسم راهیان نور توسط مجریان رسانه از محل یادمان‌ها و مناطق عملیاتی به صورت زنده در ایام نوروز و انتقال حال و هوای این مناطق به مخاطبان در ساعت‌های ۱۰:۵۰ و ۱۵:۴۵ پخش خواهد شد.همچنین مستند کوتاه در خصوص معجزات علمی جهان به همراه بیان مستندات قرآنی و روایی با نمایش تصاویر بکر طبیعت و درج آیات همراه با صدای استاد علی اکبر حنیفی خواهد شود.

محمدزاده در خصوص دیگر برنامه های ایام نوروز خاطر نشان کرد:برنامه ترکیبی راه نشان به صورت تولیدی ویژه نوروز ۱۳۹۷ با تدارک بخش‌های مختلف مباحث کارشناسی، مسابقه حفظ جزء ۳۰ و گفتگو با سوژه‌های اجتماعی متفاوت به همراه کلیپ هم‌خوانی و گپ و گفت با اعضای گروه‌های تواشیح و تهیه گزارش از اماکن مذهبی و گردشگری در قالب مستند و گزارش‌های محض و آیتم ۳ کلمه حرف حساب (خوانش احادیث ۳ کلمه امیرالمؤمنین علی (ع) از ارمغان‌های راه نشان می‌باشند.موضوعات این برنامه بر اساس آیات منتخب جزء ۳۰ با نگاه اجتماعی در نظر گرفته شده است.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.