امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57779
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 02 خرداد 1396 - 17:53 | | ارسال توسط :

تقویت دین، تقویت مردم است/ دولت در برابر تهاجم فرهنگی ساکت ننشیند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحمانی سبزواری گفت: دینداری با تقویت مساجد درست می‌شود و دولت باید در این بخش همت کند و به وضعیت مساجد سامان دهد و دین مردم را ارتقاء ببخشد.

به گزارش بابل نوین،ائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از وظایف مهم دولت اسلامی حفظ دین است، گفت: در اسلام دولت وسیله‌ای برای حفظ دین است تا دین رونق پیدا کند و من تعجب می‌کنم که در مناظره‌های نامزدهای این دوره ریاست جمهوری از همه بحران‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی حرف می زدند و برنامه داشتند؛ اما حرفی از دین و دغدغه‌های دینی زده نشد.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی اصول فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: دینداری با تقویت مساجد درست می‌شود و دولت باید در این بخش همت کند و به وضعیت مساجد سامان دهد و دین مردم را ارتقاء ببخشد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که تنها مسأله کشور اقتصاد نیست، ابراز داشت: مسأله تدین در دانشگاه‌ها کمرنگ شده است و دولت باید وضعیت دینی دانشگاه‌ها را سامان ببخشد؛ متأسفانه در دانشگاه‌ها مسأله حجاب و محرم و نامحرم مطرح کمرنگ شده است.

مدیران دانشگاه‌ها باید مکتبی باشند

وی با بیان این که باید مدیران مکتبی که به ولایت و اسلام ایمان داشته باشند در دانشگاه‌ها روی کار بیایند، اظهار داشت: این مایه تأسف است که در دولت اسلامی این گونه باشد که برخی رؤسای دانشگاه‌ها تعطیلات خود را در کشورهای خارجی سپری کنند و فرهنگ غربی را در دانشگاه‌ها ترویج کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان این که اگر دین در کشور رشد کند به نفع همه مردم است، افزود: در آموزش‌وپرورش باید روی کتاب‌های دینی بیشتر کار شود و مایه تأسف است که در کلاس درس آموزش‌ و پرورش جمهوری اسلامی آموزه‌های کفر تلقین و ترویج شود و مورد نقد قرار نگیرد.

وی شرکت باشکوه مردم در انتخابات را به معنای یاری کردن انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: انتخابات بی تردید مقدمه امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی است.

نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: انتخابات به معنای بسیج عمومی است و یکی از آثاری که بر شرکت در انتخابات مترتب است بر اساس آیات قرآن این است که دشمنان می‌ترسند و فکر سلطه بر ایران از ذهنشان می‌رود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.