امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75007
  پرینتخانه » فناوری اطلاعات تاریخ انتشار : 02 دی 1396 - 12:13 | | ارسال توسط :

تمرکز رَنکینگ جدید گوگل بر سرچ روی نسخه موبایلی وب‌سایت‌ها

گوگل استراتژی جدید سرچ خود را نه بر اساس مرورگر روی پی سی، بلکه بر اساس سرچ از طریق نسخه موبایل تعریف کرده و رنک سایت‌ها را بر این اساس چینش خواهد کرد.

به گزارش بابل نوین،در استراتژی جدید گوگل، نسخه کاربرپسند موبایلی از یک وب سایت مبنای رنکینگ/ Ranking جستجو قرار می‌گیرد و نسخه معمولی وب از دور خارج می‌شود.

در واقع تمرکز گوگل روی نسخه موبایلی و میزان کاربرپسندبودن آن قرار گرفته و هرچقدر تعداد سرچ از طریق نسخه موبایلی بیشتر شود، رَنکِ سایت مذکور بالاتر می‌رود.

بنابراین وب سایت‌های عقب افتاده از نظر گوگل وب سایت‌هایی خواهند بود که نسخه موبایلی پیش پا افتاده داشته و کاربران از طریق آن به محتوای سایت دسترسی پیدا نمی‌کنند.

بر اساس تعریف جدید، استراتژی سرچ گوگل، موبایل محور می‌شود و هرچقدر سرچ مطالب وب سایت از طریق موبایل بیشتر انجام شود، آن سایت در رده بالای جدول نتیجه جستجوی گوگل ظاهر می‌شود.

الگوریتم ایندکس سازی تیم سرچ گوگل با اولویت نسخه موبایلی مدتی است آغاز بکار کرده و از امروز این سیاست پیاده‌سازی می‌شود.

این تیم به ادمین‌ها توصیه کرده که غنی بودن نسخه موبایل را به پای نسخه دسکتاپ ارتقاء داده و همچنین متادیتای نسخه موبایل را مانند نسخه دسکتاپ تعریف کنند. همچنین اگر از دو آدرس یو‌آر‌ال مختلف برای نسخه موبایل و نسخه دسکتاپ استفاده می‌شود، بهتر است به تغییرات یادشده توجه بیشتری شود/ز

خبر آنلاین

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.