امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81823
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1397 - 12:37 | | ارسال توسط :

توجه لازم به تولید دوربین در سینما نشده است/باید از بخش خصوصی برای تولید کالای ملی حمایت کرد

به گزارش بابل نوین، عبدالحسن برزیده کارگردان سینما و تلویزیون با تحلیل و بررسی موضوع حمایت از کالای ایرانی گفت:وزیر بهداشت چند مدت پیش توضیح کاملی را در این باره دادند که به نظرم قابل تامل است و به این موضوع اشاره کردند که برخی از امکانات باید برای ارائه به مردم کیفیت لازم را داشته […]

به گزارش بابل نوین، عبدالحسن برزیده کارگردان سینما و تلویزیون با تحلیل و بررسی موضوع حمایت از کالای ایرانی گفت:وزیر بهداشت چند مدت پیش توضیح کاملی را در این باره دادند که به نظرم قابل تامل است و به این موضوع اشاره کردند که برخی از امکانات باید برای ارائه به مردم کیفیت لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه کالا برای مصرف کننده باید جنس خوب و قیمت مناسب داشته باشد، ادامه داد: این رابطه منطقی عرضه و تقاضا است ولی اگر قرار باشد به یک منفعت بزرگ که منفعت ملی هم هست دست پیدا کنیم نباید شاخصه های مهم آن را رها کنیم، به عنوان نمونه در حوزه بهداشت نمی توان یک دستگاه قلب را تولید کرده که به ضرر مردم ختم شود فقط به صرف اینکه تولید ملی است و از سویی قیمتش هم مناسب است.

وی ادامه داد:در سینمای ما به بخش های حیثیتی مانند تولید دوربین و…زیاد توجه نشده که البته کشورهای زیادی هم در این عرصه نقص دارند پس ناگزیریم تا زمان تولید داخلی، مصرف کننده باشیم اما خوشبختانه توانستیم در بخش هایی چون تولید تراولینگ خوب عمل کنیم.

این کارگردان بیان کرد:ما باید در سینما از وسایلی که شاید استاندارد جهانی ندارد اما می توان استفاده کرد، بهره ببریم و بقیه را تا زمان تولید ملی از خارج از کشور وارد کنیم.

کارگردان«مزارشریف»در ادامه گفت:برای رسیدن به تولید ملی و حمایت از آن به سرمایه گذاری و ورود افراد متخصص با یک مهندسی خاص نیاز است که البته این جریان نیاز به زمان دارد اما نشدنی نیست چون هم در کشور خودمان و هم در جهان شاهد تولیداتی هستیم که در گذشته آنها را نداشتیم اما در حال حاضر به آنها دسترسی داریم.

این کارگردان با بیان اینکه شرایط اقتصادی برای تقویت و حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم است، گفت: متاسفانه زمینه برای ورود بخش خصوصی و بازدهی مالی مناسب نیست و دولت هم اینقدر درگیر مشکلات و کارهای خود شده که نمی تواند ورود کند و قطعا ورودش صحیح نخواهد بود.

وی با بیان اینکه باید از اراده ای که در بخش خصوصی برای تولید و حمایت از کالای ملی بوجود آمده پشتیبانی کرد تا پس از گذر چند سال و آزمون و خطاهایی که طبیعی است به خروجی مثبت و همیشگی برسیم.

برزیده خاطرنشان کرد:مثال ورزشی این اتفاق را می توان از والیبال گفت زمانی ما در برابر تیم های رده پایین آسیا هم پیروز نمی شدیم اما در حال حاضر جزء چند تیم اول دنیا هستیم که امیدوارم این اتفاق در تمام ابعاد جامعه رخ دهد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.