امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 86532
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 04 مرداد 1398 - 15:33 | | ارسال توسط :

توقیف نفتکش انگلیسی موجب آشفتگی ارکان دولت این کشور/ حکومت اسلامی با نمازجمعه کامل می‌شود

امام جمعه بابل گفت: توقیف نفتکش انگلیسی نشانه اقتدار ایران است، این صحنه موجب آشفتگی در ارکان دولتی انگلستان شد.

به گزارش بابل نوین،  حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه های نمازجمعه این هفته بابل اظهار کرد: اگر نمازجمعه نباشد، حکومت اسلامی ناقص است، حکومت اسلامی با نمازجمعه کامل می‌شود، حکومت اسلامی جدا از نمازجمعه نیست و وظیفه امام است که آگاهی بخشی کند، آن صحنه‌هایی که ضرر و نفع آن به مردم برمی‌گردد بایستی به مردم آگاهی بخشد.

وی افزود: آبان ماه چهلمین سالگرد اقامه اولین نمازجمعه در مصلی بابل است که در آن زمان مسقف هم نبود ولی با حضور پرشور مردم این شهرستان برگزار شد، خدا رحمت کند پدران و مادرانی را که عروسی فرزند و نوه‌شان نرفتند تا اقامه نمازجمعه را به جا بیاورند مانند جانباز شهیدی که نابینا بود، شهید حسین‌پور که این فریضه را رها نمی کرد و در نمازجمعه این شهرستان دستش را می گرفتند تا شرکت کند.

امام‌ جمعه بابل ادامه داد: از برکات نمازجمعه، بصیرت بخشی مردم است، حضور شما در نمازجمعه باعث از بین رفتن خیلی از فتنه‌های کشور شده است، بعضی پروژه‌ها به علت تذکرات نمازجمعه اجرایی شد بنابراین در چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه شهرستان بابل از افرادی که در این امر دخیل بودند، ابتدا از رهبر معظم، پس از آن شما مردم و  دستگاه‌هایی که در این چهل سال در برگزاری نماز جمعه کمک کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم اما زبانم قاصر است از شما برادران و خواهرانی که هر هفته بر نمازجمعه شکوه دادید.

این مسئول  با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران تصریح کرد: کشتی ما را در جبل الطارق بگیرند و کشور ما هم توسط یگان نیروی دریایی سپاه کشتی انگلیسی دشمن را به ساحل نزدیک می‌کند، این کار با توان موشکی و نظامی انجام می‌شود، این نشانه اقتدار است، این صحنه موجب آشفتگی در ارکان دولتی انگلستان شد.

حجت‌الاسلام روحانی یادآور شد: ترازمی رفت و دیوانه دیگری آمد این صحنه موجب شد به شدت آشفته بشود، آمدند چندین بار نشستند و نقشه کشیدند اما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. دولت انگلستان با آمریکایی‌ها تماس گرفتند گفتند می‌توانید در این امر ما را کمک کنید؟ گفتند خیر، چون ضرب شصت ایران را چندی قبل در قضیه اسقاط پهپاد مشاهده کردند، امام راحل جمله خوبی گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی در پایان گفت: اقتدار ایران و انقلاب اسلامی در این است که سران حماس به دیدار اول شخصیت جهان اسلام می‌آیند و هدایت‌های رهبر را می‌شوند، در هنگام اقامه نماز هم پیش نماز یک شیعه و پشت سر آن افراد حماس و اهل سنت به جماعت می‌بندند، این صحنه ها بسیارجالب است.

 

تنظیم خبر: سمانه صالح‌طبری

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.