امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80093
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 18 اسفند 1396 - 13:08 | | ارسال توسط :

تولیدات داخلی آماده ورود به بازارهای جهانی است

به گزارش بابل نوین، رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز  اظهار کرد: گمرک، واردات کفش به کشور را حدود ۷ میلیون دلار اعلام می کند، اما آمار منابع رسمی و بین المللی گویای واردات کفش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به کشور است. وی بیان کرد: هم اکنون واحدهای تولیدی با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می […]

به گزارش بابل نوین، رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز  اظهار کرد: گمرک، واردات کفش به کشور را حدود ۷ میلیون دلار اعلام می کند، اما آمار منابع رسمی و بین المللی گویای واردات کفش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به کشور است.

وی بیان کرد: هم اکنون واحدهای تولیدی با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنند که اگر این واحدها با ۱۰۰ درصد ظرفیت به تولید بپردازند می توانند نیاز یک جمعیت ۴۰۰ میلیونی را جوابگو باشند.

شجری، گفت: با توجه به وجود حدود ۲۵ برند کفش در سطح کشور، از کیفیت و کمیت مناسبی برای عرضه در بازار برخوردار است، نیازی به ورود این حجم از تولیدات خارجی به کشور نیست.

رئیس اتحادیه کفاشان دستدوز با بیان اینکه صنعت کفش ایران از قدمت چند هزار ساله برخوردار است، تصریح کرد: صنعت چرم کشور در گذشته نه چندان دور نیاز بخش زیادی از کشورهای دنیا را تأمین می کرد و وابستگی به هیچ برند خارجی نداشت، اما هم اکنون برخی حضور چند برند خارجی در کشور را افتخار می دانند که نه تنها باعث پیشرفت و افتخار صنعت کفش و چرم نخواهد بود بلکه ضد ارزش است.

شجری با تأکید بر اینکه درحالیکه صنعت کفش و چرم کشور از کیفیت، ظرفیت و دانش فنی لازمی برخوردار است، تصریح کرد: اقداماتی درخصوص جلوگیری از ورود کالای قاچاق انجام شده، ولی باید برنامه های جدی تری در دستور کار قرار گیرد، همچنین مردم باید در راستای حمایت از تولید داخلی به سراغ خرید کالای خوب ایرانی بروند.

/باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.