امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80090
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 18 اسفند 1396 - 12:40 | | ارسال توسط :

حضرت زهرا (س) سرچشمه، آبادی و برکت در خلقت است

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام محمد رضا رنجبر درخصوص مقام حضرت زهرا (س) گفت: چشمه پاک است و پاک می ماند، هیچ‌گاه یک چشمه به آلودگی آغشته نمی شود و هر کجا چشمه و آب باشد، آبادی و آبادانی به همراه دارد. جالب است بدانید که «کوثر» در زبان عرب به معنی چشمه است و […]

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام محمد رضا رنجبر درخصوص مقام حضرت زهرا (س) گفت: چشمه پاک است و پاک می ماند، هیچ‌گاه یک چشمه به آلودگی آغشته نمی شود و هر کجا چشمه و آب باشد، آبادی و آبادانی به همراه دارد. جالب است بدانید که «کوثر» در زبان عرب به معنی چشمه است و خداوند به هنگام مولود حضرت فاطمه الزهرا (س)، به پیامبر اکرم (ص) می فرماید:«انا اعطیناک الکوثر» ، به این تعبیر که ما به تو کوثر (چشمه) عطا کرده ایم. یعنی کسی را دادیم که در عالم نقش چشمه را ایفا می‌کند. منتها چشمه آب، درختان را سبز و زمین ها را سیراب می کند اما این چشمه به جان و دلها و انسان ها صفا می دهد، حضرت زهرا (س) کسی است که با فکر، مرام و منطقش، هر کجا پاگشا شود، آنجا آبادی و آبادانی به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: جدول یک ردیف خانه عمودی و یک ردیف افقی دارد، که اگر یک ردیف افقی را درست حل کنیم، خانه های عمودی خود به خود حل می شوند. در نگاه وجود مبارک حضرت زهرا (س) این عالم و زندگی آدمی مثال جدول است، که خانه های عمودی روابط انسان با خداست و خانه های افقی که روابط انسان با دیگران است.

حجت الاسلام رنجبر خاطرنشان کرد: اگر شما روابط خودتان را با دیگران اصلاح کنید، رابطه ها خود به خود حل می شود. و اگر هر کسی رابط خودش را با خدا اصلاح کند و ما بین خدا و خودش آشتی برقرار کند، روابط انسانی به طور صحیح پیش می رود.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.