امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74557
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر, مذهبی تاریخ انتشار : 28 آذر 1396 - 15:05 | | ارسال توسط :

جلسه هماهنگی برگزاری هفتمین همایش شلاب در بابل

جلسه هماهنگی برگزاری هفتمین همایش شلاب در بابل برگزار شد.

به گزارش بابل نوین، جلسه هماهنگی برگزاری هفتمین همایش شلاب شناخت فرهنگی مازندران در اداره فرمانداری شهرستان بابل برگزار شد.

منصور علی‌اصغری مسئول شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، قربانعلی ولی‌زاده‌بورا فرماندار ویژه شهرستان بابل، عیسی محمدی‌فیروزجایی رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل و سایر مسئولان شهرستانی از پوستر هفتمین دوره همایش شلاب در این نشست رونمایی کردند.

ولی‌زاده‌بورا در این جلسه اظهار کرد:  شلاب با هدف شناخت خرده‌فرهنگ‌های مازندران، تحقیق و پژوهش در فرهنگ بومی و همچنین گردآوری آخرین تحقیقات فرهنگ مازندران برگزار می‌شود و در این همایش چند تن از بانوان نقش‌آفرین در توسعه فرهنگ مازندران از جمله فریده‌ یوسفی‌زیرابی مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی افزود:  ۴۵ مقاله با موضوع آیین‌ها و باورها، آداب و رسوم، مثل‌ها و متل‌های مازندرانی و ضرب‌المثل‌ها مربوط به مادران از پژوهشگران برجسته مازندران به جشنواره شلاب در بابل ارسال شد، از این تعداد ۲۲ مقاله از سوی هیات داوران انتخاب تا به صورت کتاب چاپ و در جشنواره توزیع می‌شود، خوشبختانه ۱۰ مقاله برگزیده از آن بانوان است.

رییس هفتمین جشنواره شلاب ادامه داد: مادران مازنی که دوشادوش مردان خود به کار و فعالیت می‌پردازند نقش زیادی در اقتصاد خانواده داشته و بدون تردید در انتقال میراث کهن این مرزوبوم هم تاثیری بسیار برجسته‌ای داشتند و امیدواریم این جشنواره بتواند این مهم را برای نسل جوان‌مان یادآوری کند.

گفتنی‌است هفتمین دوره از همایش شلاب ششم دی ماه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور فرهیختگان و محققین فرهنگ مازندران برگزار می‌شود.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.